محمود عباس اوزگور اوزل را به فلسطین دعوت کرد

سرویس ترکیه - رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین در یک مکالمه تلفنی با اوزگور اوزل رهبر CHP از او برای سفر به فلسطین دعوت کرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، و اوزگور اوزل، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) ترکیه در یک تماس تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. اوزگور اوزل در این مکالمه، از این که به دلیل مشکلاتی نتوانسته در جلسه‌ای که محمود عباس در صحن عمومی مجلس سخنرانی کرده بود، حضور یابد ابراز ناراحتی کرد.

محمود عباس نیز ضمن آرزوی سلامتی برای اوزل، تأکید کرد که آنها (فلسطینی ها) تاریخچه CHP و حمایت‌های مستمر این حزب از فلسطین را به‌خوبی می‌شناسند و هرگز این حمایت‌ها و کمک‌ها را فراموش نخواهند کرد.

عباس، اوزل را به فلسطین دعوت کرده و گفت: «شما را به کشور دوم خود، فلسطین، دعوت می‌کنم. در هر تاریخی که انتخاب کنید، می‌توانید بیایید و از نزدیک وضعیت برادران فلسطینی خود را ببینید. این دعوت یک دعوت با زمانی باز است.»

اوزل نیز ضمن تشکر از محمود عباس برای سفر به ترکیه، اعلام کرد که او و حزب متبوعش از تصمیم او برای سفر به غزه حمایت می‌کنند.

لازم به ذکر است، محمود عباس رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین،پنج‌شنبه 15 آگوست، در پارلمان ترکیه سخنرانی کرد. این سخنرانی به عنوان پاسخی به سخنرانی جنجالی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، در کنگره آمریکا صورت پذیرفت. عباس همچنین روز چهارشنبه پس از استقبال از سوی هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور و تنی چند از مقامات دیگر این کشور در آنکارا دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 2774208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha