ممانعت از دیدار اوجالان با وکلایش سیاسی است نه حقوقی

سرویس ترکیه - در پی رد دوباره درخواست وکلای عبدالله اوجالان، رهبر دربند PKK برای سفر به جزیره امرالی و دیدار با موکل خود؛ وکلای اوجالان طی برگزاری نشست خبری با اشاره به تغییر رویه پیش از انتخابات شهرداری کلانشهر استانبول عنوان کردند: ممانعت از دیدار اوجالان با وکلایش سیاسی است نه حقوقی.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ینی یاشام، در پی رد دوباره درخواست وکلای عبدالله اوجالان، رهبر دربند PKK برای سفر به جزیره امرالی و دیدار با موکل خود؛ وکلای اوجالان طی برگزاری نشست خبری با اشاره به تغییر رویه پیش از انتخابات شهرداری کلانشهر استانبول عنوان کردند: منع حقوقی دیدار با اوجالان هیچ توجیه منطقی ندارد. سیستم حصری که یک بار دیگر در امرالی به وجود آمده است حقوقی نبوده و سیاسی است.

نوروز اویصال یکی از وکلای اوجالان در سخنان خود در این باره تأکید کرد: منع دیدار وکلا با اوجالان که در هر دوره ای در دستور کار قرار گرفته است مانند هر زمان دیگری حقوقی نیست. متاسفانه این روند را تنها می توان با موضوعی سیاسی توجیه کرد. بنابراین دلیل ممانعت از دیدار ما با اوجالان در حال حاضر نیز مانند هر زمان دیگری از روی علایق شخصی و سیاسی است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: حتی به درخواست های اخیری که در خصوص سفر به امرالی داشته ایم جوابی، چه مثبت و چه منفی داده نشده است و این نیز در خصوص جزیره امرالی خبر از یک سیستم جدید دارد. پیش از این به درخواست های صورت گرفته بهانه هایی مانند نقض فنی کشتی، طوفانی بودند دریا، شرایط جوی و یا وضعیت اضطراری حاکم بر کشور و ... اعلام کرده و پاسخ منفی به درخواست می دادند ولی اکنون هیچ جوابی داده نمی شود. این درحالی است که ممنوعیت های دیدار با اوجالان در آوریل 2019 میلادی رسماً برداشته شده است.

اویصال خاطرنشان کرد: قدرت و تأثیری را که اوجالان می تواند در حل و فصل مسئله کردهای ترکیه و دموکراتیزه شدن خاورمیانه داشته باشد یک بار دیگر همگی در پیام های اخیری که از ایشان در زندان امرالی منتشر شد مشاهده کردند. در حالی که دیدار با اوجالان در خصوص حل و فصل مسئله کردهای ترکیه پتانسیل تحولات مثبت را ایجاد کرده بود ممانعت از این دیدار در نتیجه اصرار بر عدم حل و فصل این مسئله را به نمایش می گذارد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 124800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha