درخواست اقدام فوری درباره اوجالان از سازمان ملل

سرویس ترکیه - وکلای کانون وکلای آسرین، با ارسال درخواستی به گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار اقدام فوری درباره عبدالله اوجالان رهبر PKK و دیگر زندانیان امرالی شدند.

به گزارش کردپرس، کانون وکلای آسرین (وکلای زندانیان امرالی) با ارسال درخواستی رسمی برای گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه، خواستار «اقدام فوری» درباره عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) شد.

به نوشته روژ نیوز، وکلای آسرین از گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه، خواستار اقام فوری درباره عبداالله اوجالان، عمر خیری کُنار، هامیلی ییلدیریم، و ویسی آکتاش شدند که در زندان فوق امنیتی امرالی نگه داری می شوند و از 11 ماه پیش تا کنون هیچ خبری از آنها دریافت نشده است.

در این درخواست فهرستی از «درخواست های بی پاسخ به دادگستری ترکیه» آمده است. همچنین آمده است که تمام درخواست ها به دادگاه قانون اساسی ترکیه (AYM) بی پاسخ مانده اند.

وکلای اوجالان با تعریف آنچه که از آن به عنوان «شکنجه و بدرفتاری» یاد کرده اند، خواستار پایان داده شدن به انزوای اجباری زندانیان امرالی و بازدید فوری از این زندان شدند.

گفتنی است، عبدالله اوجالان از 15 فوریه 1999 به زندان امرالی انتقال یافت و تا کنون تحت تدابیر بسیار شدید امنیتی در این زندان به سر می برد. از آن زمان تا کنون، به طور پیوسته و به بهانه های مختلف هر 3 ماه یک بار ممنوعیت دیدار با خانواده، و هر 6 ماه یک بار ممنوعیت دیدار با وکلا علیه اوجالان و دیگر زندانیان امرالی اعمال می شود. آخرین بار پس از انتشار شایعاتی مبنی بر مرگ اوجالان، او در تاریخ 25 مارس 2021 برای چند ثانیه توانست با برادر خود تماس بگیرد و این تماس نیز به سرعت قطع شد.

کد خبر 27260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha