ترکیه برای آزاد کردن دختر ایزدی ربوده شده توسط داعش، نامه رسمی بغداد را طلب کرد

سرویس ترکیه - دولت ترکیه برای آزاد کردن دختر ایزدی که پیشتر توسط داعشیان ربوده شده بود و حالا در زندانی در ترکیه در بند است، خواستار نامه رسمی از دولت عراق شد.

به گزارش کردپرس، دختر کردی ایزدی ربوده‌شده‌ توسط نیروهای داعش در یکی از زندان‌های کردستان ترکیه پیدا شد. وقتی پدرش برای آزاد کردن این دختر به زندان رفت در کمال ناباوری با این پاسخ مواجه شد که ترکیه برای آزادی دخترش درخواست نامه رسمی از دولت عراق کرده است.

این دختر که «آسیا» نام دارد، در سال ۲۰۱۴ در حالی که تنها 15 سال داشت توسط نیروهای داعش ربوده شد. «کمال چتو»، پدر این دختر کرد ایزدی، در گفت‌وگو با شبکه خبری «روداو» گفت که پس از زمان زیادی تحقیق و جستجو مکانی که دخترش در آن نگهداری می شود را پیدا کرده است. دختر کمال در زندانی در شهر «ریحا» (اورفا) در کردستان ترکیه در بند است.

کمال چتو، که اکنون در استرالیا زندگی می‌کند، به روداو گفت که دخترش دو ماه است که در شهر ریحا بازداشت شده و ترکیه برای آزادی او، درخواست یک نامه رسمی از عراق کرده است.

پدر آسیا گفت: «ترکیه می‌گوید اختیاری در آزاد کردن او نداریم، اما برای آزادی او از دولت عراق مدرک می‌خواهیم. آسیا دو فرزند هم دارد و ترکیه می‌گوید که فرزندان هم باید نگهداری شوند.»

به گفته کمال چتو، «آسیا سه سال پیش به همراه چند خانواده داعشی دیگر به ترکیه منتقل شده است.»

پدر آسیا برای یافتن دخترش به ریحا رفت و گفت: «زندان پر از خانواده‌ها و کودکان داعشی بود. به سفارت عراق در آنکارا رفتم و به من گفتند که ترکیه و مقامات زندان برای آزادی دخترم درخواست نامه رسمی از بغداد کرده‌اند.»

با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های این پدر برای آزادی دخترش آسیا، او می‌گوید که تا امروز هیچ نتیجه‌ای نگرفته است.

کمال چتو گفت: «لطفاً صدای من را به نچیروان بارزانی برسانید. فقط او می‌تواند مشکل ما را حل کند.»

ترکیه برای آزاد کردن دختر ایزدی ربوده شده توسط داعش، نامه رسمی بغداد را طلب کرد

در حمله داعش به شنگال و مناطق اطراف در آگوست ۲۰۱۴، حدود ۵,۰۰۰ شهروند ایزدی به قتل رسیدند؛ همچنین ۶هزار و ۴۱۷ تن ربوده شدند.

بر اساس آمار دفتر نجات قربانیان داعش، از ایزدی‌هایی که توسط داعش ربوده شده اند، تا امروز ۳هزار و ۵۷۷ تن نجات یافته‌ اند و از سرنوشت ۲ هزار و ۸۴۰ تن که اکثریت آنها را زنان تشکیل می دهند، همچنان خبری در دست نیست.

کد خبر 2776747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha