نجات دو زن و یک کودک ایزدی از چنگال داعش توسط YPJ

سرویس سوریه - YPJ یک زن و کودک ایزدی را از اردوگاه هول و یک زن ایزدی دیگر را به هنگام فرار در مرز عراق و سوریه از چنگال داعش نجات داد.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای یگان‌های مدافع زنان(YPJ) با انتشار بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که یگان‌های آنها یک زن و کودک ایزدی را از اردوگاه هول و یک زن ایزدی دیگر را به هنگام فرار در مرز عراق و سوریه نجات داده‌اند.

به نوشته شبکه روناهی، یگان‌های مدافع زنان (YPJ) در بیانیه‌ای کتبی اظهار داشتند که یک کودک و ۲ زن ایزدی را نجات داده‌اند.

بر اساس بیانیه YPJ، این دو زن ایزدی در تاریخ ۳ آگوست ۲۰۱۴ توسط عناصر داعش در شنگال ربوده شدند و اسامی آنها عزیزه خالد علی ۲۵ ساله و طواف داوود چتو ۲۴ ساله است.

همچنین کودکی نیز به نام «خوناو» که هنگام ربوده شدن توسط داعش ۲ ماهه بود نیز از اردوگاه هول نجات یافت.

در این بیانیه تایید شد که عزیزه خالد در اردوگاه هول نجات یافته و طواف چتو هنگام تلاش برای فرار در مرز سوریه و عراق توسط YPJ دستگیر و سپس نجات یافته است. همچنین کودک ایزدی به نام «خوناو» نیز با عزیزه خالد بزرگ شده و با این دو زن ایزدی از چنگال داعش نجات یافت.

«لنا حسین» رئیس مرکز رسانه‌ای YPJ و «روکن جمال» سخنگوی YPJ به زنان ایزدی خوش آمد گفتند و آزادی آنها را به همه زنان تبریک گفتند.

لنا حسین تصریح کرد: «یگان‌های YPJ از سال ۲۰۱۴ صدها زن ایزدی را نجات داده‌اند و YPJ، دفاع از شنگال و نجات زنان ایزدی را وظیفه اصلی خود می‌داند.

«روکن جمال» نیز نجات کودک و دو زن ایزدی را تبریک گفت و افزود: «در سالگرد نسل‌کشی شنگال، نجات زنان ایزدی بزرگترین پیروزی و انتقام از داعش است.»

کد خبر 2773525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha