خواستار روشن شدن وضعیت دختر ربوده شده ایزدی توسط داعش هستیم

سرویس سوریه - «حلوا فقیر» عضو TAJ در رابطه با کودک ایزدی ربوده شده توسط داعش در ترکیه اعلام کرد که خواستار روشن شدن وضعیت دختر ربوده شده ایزدی توسط داعش در ترکیه و مجازات عاملین آن هستند.

به گزارش کردپرس، «حلوا فقیر» یکی از اعضای جنبش آزادی زنان ایزدی (TAJ) در سخنانی درباره کودک ایزدی ربوده شده توسط داعش در ترکیه اعلام کرد که تا زمانی که یک زن ایزدی در دست داعش باشد به مبارزه و مقاومت خود ادامه خواهند داد و خواستار روشن شدن وضعیت دختر ربوده شده ایزدی و مجازات عاملان این جنایت هستند.

به نوشته آژانس خبری ژینها، یک دختر ایزدی در سال ٢٠١٧ توسط داعش به ترکیه ربوده شد، سپس برای فروش در اینترنت (دارک وب) عرضه شد و در فوریه ٢٠٢١ از خانە امن داعش در آنکارا به خانواده یک داعشی فراری با هویت صباح علی اروچ تحویل دادە شد اما این عضو داعش با وجود درخواست وکلا برای بازداشت او فورا آزاد شد.

«حلوا فقیر» یکی از اعضای TAJ و نمایندە مجلس خودمدیریتی شنگال در این مورد صحبت‌هایی را ارائە کرد.

وی در مورد کودک اسیر ایزدی که برای فروش در رسانه‌های دیجیتال در ترکیه به اشتراک گذاشته شده بود اظهار داشت: «همه می‌دانند که دختران و زنان ایزدی به چە دلیل و اسیر چە کسانی شدند، ما به عنوان جامعه ایزدی به خوبی می‌دانیم که دشمنان ما چه کسانی هستند. دختر ایزدی ما کە نامش را بە عایشه تغییر دادەاند در منزل یکی از امیران داعش در ترکیه پیدا شد. آن عضو داعش اصالتا اهل ترکیه است. در همان زمان بچه‌هایی را که به دستور ربوده شده بودند به ترکیه بردند اما متأسفانه نه دختر نجات پیدا کرده و نه عضو داعش تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.»

حلوا فقیر در ادامه سخنان خود به حملات به جامعه ایزدی پرداخت و گفت: «ما به خوبی می‌دانیم که نسل‌کشی ایزدی‌ها توسط ترکیە بود و داعش تنها یک نام بود، با این حال اردوغان با این نام و هدف نابودی ایزدی‌ها بە میدان آمد بود. اما هدف آنها محقق نشد، آنها می‌خواستند جامعه ایزدی را به روش‌های مختلف نابود کنند. اما جامعەی ایزدی همچنان ایستادە و مانند بذری است که در خاک ریشە کردە و از بین نمی‌رود.»

حلوا فقیر در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکە پاسخگو ساختن کسانی که دختران ایزدی را به اسارت می‌برند و نجات اسیران هدف و مبارزه اصلی آنان است، گفت: «نە تنها عایشه در ترکیه و در دست سرکردگان داعش است بلکە ممکن است هزاران دختر ایزدی در ترکیه در دست گروه‌های تبهکار باشند. چون امیران داعش خیلی راحت در ترکیه رفت‌وآمد می کنند. دختران شش و هفت ساله را ربودە و به عنوان کنیز استفاده می‌کنند، اما تا زمانی که یک ایزدی هست خواهان پاسخگو شدن عاملان این جنایت خواهد بود.»

کد خبر 2762825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha