رئیس شورای مدنی رقه خواستار رفع انزوای اجباری اوجالان شد

سرویس سوریه - حسن مصطفی رئیس مشترک شورای مدنی رقه از سازمان های بین المللی خواست تا برای رفع انزوای اجباری علیه اوجالان اقدام کنند.

به گزارش کردپرس، حسن مصطفی، رئیس مشترک شورای مدنی رقه، با جنایت دانستن انزوای اجباری در امرالی، از سازمان های بین المللی خواست به انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) پایان دهند و برای آزادی او اقدام کنند.

در حالی که تلاش ها برای پایان دادن به انزوای اجباری اوجالان ادامه دارد، حسن مصطفی در گفتگو با هاوار گفت که این انزوای اجباری تصمیم مدیریت زندان نیست و بر اساس تصمیم سیاسی حکومت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه انجام می گیرد. اردوغان با آزار و اذیت زندانیان سیاسی به ویژه اوجالان به دنبال تضعیف آنها است.

مصطفی در این گفتگو روش های آزار علیه اوجالان را تهدیدی برای زندگی او دانست و گفت: «محرومیت آقای اوجالان به عنوان یک زندانی از حقوقی مانند قدم زدن در هوای آزاد، غذا خوردن، کنترل سلامتی و خواندن کتاب، زندگی او را به خطر می اندازد.»

مصطفی با بیان این که جنایت حکومت ترکیه در امرالی 22 سال است که به طول انجامیده گفت: «بر اساس قوانین بین المللی باید تمام نیازهای زندانیان تامین شود.»

او از سازمان های حقوقی بین المللی خواست تا برای پایان دادن به انزوای اجباری اوجالان اقدام کنند و گفت: «اوجالان تنها رهبر کردها نیست بلکه او یک الگو در خاورمیانه است و آزادی او خواست بسیاری از مردم است که باید محقق شود.»

لازم به ذکر است اوجالان از 23 سال پیش تا کنون تحت تدابیر شدید امنیتی در زندان جزیره امرالی نگهداری می شود. پس از پایان مذاکرات صلح انزوای اجباری علیه اوجالان شدت گرفت. در 23 سپتامبر 2020 وکلای اوجالان پرونده او را به دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) ارسال کردند که به موجب آن به مدت 6 ماه از ملاقات و هرگونه تماس تلفنی و ... با آقای اوجالان محروم شدند و این محرومیت با وچود پایان پذیرفتن شش ماه همچنان ادامه دارد. پس از آن نیز اوجالان به دلیل این که از حیاط زندان با دیگران حرف می زند از قدم زدن و ورزش در محوطه زندان محروم شد. انجمن حقوق دانان آزادی (ÖHD) در ماه می امضای طوماری را علیه انزوای اجباری و آزار و اذیت علیه اوجالان راه اندازی کردند. با وجود همه تلاش ها در این زمینه حکومت ترکیه تا کنون هیچ اقدامی جهت رفع انزوای اجباری علیه اوجالان انجام نداده است.

کد خبر 21528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha