آماده مذاکره با احزاب دیگر هستیم

سرویس ترکیه - DEM پارتی حزب جایگزین HDP، با انتشار بیانیه ای کتبی برای مذاکره با احزاب برای شرکت در انتخابات ماه مارس اعلام آمادگی کرد.

به گزارش کردپرس، حزب برابری و دموکراسی خلق ها (DEM) حزب جایگزین HDP، با انتشار بیانیه ای در رابطه با انتخابات محلی از آمادگی خود برای مذاکره با احزابی که با سیاست این حزب هماهنگی دارند، خبر داد. DEM پارتی شرط لازم برای مذاکره را خواست احزاب برای تحقق دموکراسی، سازش دموکراتیک، سیاست آزاد، حقوق بشر با استانداردهای جهان شمول و سیاست های آزادی خواهانه برای زنان اعلام کرد.

در بیانیه پایانی نشست دو روزه اعضای ارشد DEM پارتی در روزهای 15 و 16 دسامبر، نقشه راه این حزب برای شرکت در انتخابات ماه مارس اعلام شد.

در این بیانیه که شامل ده بند مختلف است، بر روش مبتنی بر مذاکره و گفتگو برای حل مسائل کشور ترکیه تاکید شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: 

«ما آماده مذاکره با همه کسانی هستیم که خواستار تحقق دموکراسی در مناطق مختلف، سازش دموکراتیک، سیاست آزاد، حقوق بشر بر پایه اصول جهانی و آزادی زنان هستند. ما با ایجاد همکاری ها و ائتلاف های مختلف تحت نام حزب خود برای رسیدن به هدف خود یعنی پیروزی در انتخابات پیش خواهیم رفت. ما همانگونه که از هر حزب سیاسی مستقل انتظار می رود، نامزدها و فهرست های خود را در انتخابات محلی خواهیم داشت.»

با این حال DEM پارتی در این بیانیه به رای دهندگان خود قول داده است که از هر گونه همکاری و ائتلاف که بر خلاف منافع مردم (کردها) باشد، دوری خواهد کرد.

آماده مذاکره با احزاب دیگر هستیم

DEM پارتی در بخش دیگری از این بیانیه یک بار دیگر خواستار برچیده شدن انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) شده و این کار را کلید حل مسئله کرد در ترکیه عنوان کرده است.

گفتنی است، اظهارات فوق درباره آمادگی برای مذاکره با احزاب مورد توجه اپوزیسیون ترکیه قرار گرفت. رسانه های اپوزیسیون ترکیه از جمله روزنامه جمهوریت، با انتشار بخش هایی از این بیانیه، آن را چراغ سبز DEM پارتی برای مذاکره پیرامون ائتلاف در انتخابات ماه مارس دانستند. هفته گذشته نیز اوزگور اوزل رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با رفتن به مقر DEM پارتی با رؤسای مشترک این حزب دیدار و گفتگو کرد.

آماده مذاکره با احزاب دیگر هستیم

کد خبر 2764521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha