رهبر هداپار خبر ائتلاف با اردوغان را تکذیب کرد: هنوز چیزی قطعی نیست

سرویس ترکیه - زکریا یاپیچی اوغلو، رهبر هداپار که اخیراً برای همکاری در انتخابات محلی با اردوغان دیدار کرده بود، اعلام کرد که خبر ائتلاف میان آنها صحت ندارد.

به گزارش کردپرس، زکریا یاپیچی اوغلو، رهبر حزب مطالبه آزاد (هداپار/HÜDA-Par) که اخیراً به منظور گفتگو در زمینه همکاری در انتخابات محلی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) دیدار کرده بود، اعلام کرد که خبر ائتلاف آنها صحت ندارد و هنوز چیزی قطعی نشده است.

به نوشته جمهوریت، اردوغان هفته گذشته با فاتح اربکان، رئیس حزب رفاه نو و زکریا یاپیچی اوغلو، رئیس هدی پار دیدار کرد. پس از این دیدار برخی از رسانه های ترکیه این دیدارها را نشانه ائتلاف مجدد میان احزاب محافظه کار برای شرکت در انتخابات آتی شهرداری ها در ماه مارس دانستند.

زکریا یاپیچی اوغلو که در بورسا به سر می برد، در سخنانی این اخبار را تکذیب کرد و گفت: «اخباری مانند "این‌ ها (رئیس هداپار و اردوغان)  توافق کرده ند، هداپار در هیچ جایی نامزد معرفی نمی‌کند و از نامزدهای AKP حمایت می‌کند" منتشر شده است. لازم است که در اینجا اطلاعات نادرست را تصحیح کنیم. هنوز چیزی قطعی نشده است. ما این اطلاعات را تصحیح کردیم تا آنها (رسانه ها) نیز اخبار خود را تصحیح کنند. اگر (رسانه ها) عمدا این کار را انجام می دهند هم اجازه بدهید این را بگویم: هرکس آنگونه ای رفتار می کند که در شان خودش است.»

رهبر هداپار خبر ائتلاف با اردوغان را تکذیب کرد: هنوز چیزی قطعی نیست

حزب رفاه نو نیز با انتشار بیانیه ای اخبار مذکور را تکذیب کرد و ائتلاف کرد که «هنوز هیچ تصمیمی نهایی نشده است و پس از بررسی‌هایی که قرار است توسط AKP انجام شود، پیشنهاد آنها مورد ارزیابی حزب رفاه نو قرار خواهد گرفت.»

لازم به یادآوری است که دو حزب کوچک و اسلام گرای افراطی هداپار و رفاه نو در انتخابات ماه می گذشته از اردوغان حمایت کرده و با ائتلاف جمهور نماینده های خود را به مجلس ترکیه فرستادند.

کد خبر 2764523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha