تغییر نام اختصاری حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها از HEDEP به DEM

سرویس ترکیه - عایشه گل دوغان سخنگوی HEDEP از تغییر نام اختصاری این حزب به DEM پس از دستور دادستانی عالی آنکارا خبر داد.

به گزارش کردپرس، «عایشه گل دوغان» سخنگوی حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (HEDEP) اعلام کرد که نام اختصاری این حزب پس از اعتراض دادستانی عالی آنکارا به نام اختصاری آن به DEM تغییر کرده است.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، «عایشه گل دوغان» سخنگوی HEDEP در یک کنفرانس خبری در مقر مرکزی حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) در آنکاا در رابطه با تصمیمات جدید این حزب سخن گفت.

«عایشه گل دوغان» ضمن اشاره به این نکته که نام اختصاری HEDEP را بنا به دلایل اجباری تغییر داده‌اند اظهار داشت: «پس از اعتراض دادستانی عالی آنکارا در تاریخ ۱۸ دسامبر به نام اختصاری حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها به این دلیل که این نام اختصاری به نام اختصاری حزب منحل شده دموکراسی خلق(HADEP) شباهت دارد و احتمال اشتباه گرفتن آنها وجود دارد، نام اختصاری HEDEP را تغییر دادیم.»

عایشه گل دوغان در ادامه ضمن یادآور شدن این مسئله که دادگاه حقوق بشر اروپا در رابطه با تعطیل کردن HADEP رای به محکومیت ترکیه داده بود، افزود: «دلیل اصلی این عمل دادستانی روشن است. در زمانی که ما به سمت فرایند انتخابات می‌رویم، این کار را کردند تا ما را در مقابل قانون قرار دهند و ما را قانون‌شکن نشان دهند.»

تغییر نام اختصاری حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها از HEDEP به DEM

دوغان در ادامه سخنانش تصریح کرد : «ما چاره‌ای نداریم، در ۳۰ سال گذشته مجبور شدیم ده‌ها حزب جدید تشکیل دهیم و هر بار نیز در این امر موفق شدیم. توانستیم جایگاهی در قلب مردم کسب کنیم. ما توانستیم اثری در تاریخ مبارزات بگذاریم. ما در رهبری کردن مبارزات ترکیه برای دموکراسی، آزادی، عدالت و صلح در تاریخ موفق بوده‌ایم. پس چاره‌ای نیست و گزینه‌های ما به اتمام نخواهند رسید.»

دوغان همچنین با بیان اینکه تنها تغییرات درخواستی دادستانی عالی آنکارا را در آیین‌نامه خود اعمال کرده‌اند، افزود: «ما هیچ تغییر دیگری را در آیین‌نامه خود ایجاد نکردیم. به طور مخفف نام فعلی حزب، DEM خواهد بود اما به طور کلی مثل قبل همچنان حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها خواهد بود.»

لازم به ذکر است که حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز) که به عنوان حزب آلترناتیو حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) ادامه فعالیت‌های سیاسی این حزب را بر عهده گرفته بود، در چهارمین کنگره فوق العاده این حزب که در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳ برگزار شد، نام خود را تغییر داد و نام حزب برابری و دموکراسی خلق ها را برگزید. این حزب همچنین HEDEP را به عنوان نام اختصاری خود برگزید.

تغییر نام اختصاری حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها از HEDEP به DEM

کد خبر 2764296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha