دو تن از اعضای HEDEP به AKP پیوستند

سرویس ترکیه - چند ماه مانده به انتخابات محلی، دو تن از اعضای شورای شهر HEDEP از عضویت در این حزب استعفا کرده و به AKP پیوستند.

به گزارش کردپرس، در حالی که تنها چند ماه به انتخابات محلی (شهرداری ها و شوراهای شهر) ترکیه باقی مانده است، دو تن از اعضای حزب دموکراسی و برابری خلق ها (HEDEP)، حزب جایگزین HDP از عضویت در این حزب استعفا کرده و به عضویت حزب عدالت و توسعه (AKP) در آمدند.

بکر بوزداغ وزیر سابق دادگستری ترکیه که اکنون نماینده AKP در مجلس ترکیه است، با هیات همراه خود برای بررسی وضعیت آمادگی برای انتخابات ماه مارس به اورفا رفت. 

او در سخنرانی در نشستی با حضور اعضای استانی حزب، گفت که حزبش و شخص رئیس جمهور خواستار تحقق اراده ملت در این استان هستند. او گفت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس AKP اورفا و مردم آن را مانند خانواده خود دوست می دارد.

در این مراسم ابراهیم آجی اوغلو عضو شورای شهر بوزووا در دوره قبل یعنی HDP، و احمد پیشکین عضو فعلی شورای شهر بوزووا از HEDEP، با استعفا از حزب خوب به AKP پیوستند.

در این مراسم نشان های AKP توسط بکر بوزداغ نماینده این حزب به سینه این دو نفر نصب شد.

در هفته های اخیر بازار استعفا از احزاب اپوزیسیون و پیوستن به AKP رونق زیادی گرفته است. در ماه  گذشته نیز شماری از اعضای حزب خوب استعفا کرده و به AKP پیوسته بودند. به نظر می رسد فعالیت در احزاب در ترکیه برای بسیاری از افراد بیش از آن که دلیل ایدئولوژیک داشته باشد، امری وابسته به قدرت و نفوذ است.

دو تن از اعضای HEDEP به AKP پیوستند

کد خبر 2763998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha