برگریزان حزب آکشنر: استعفای جمعی 100 تن از اعضای حزب خوب

سرویس ترکیه - 100 تن از اعضای حزب خوب در حرکتی جمعی از عضویت در این حزب استعفا کردند.

به گزارش کردپرس، عدنان اردان یکی از اعضای ارشد حزب خوب در یک کنفرانس خبری از استعفای جمعی نزدیک به 100 تن از اعضای حزب به دلیل نارضایتی از عملکرد این حزب خبر داد.

او در سخنانی تند، گفت: «وقتی حزب خوب تأسیس شد ، ما معتقد بودیم که این یک حزب نزدیک به ساختار فکری و فلسفه زندگی ما خواهد بود. متأسفانه ، انتظارات ما در این بازه زمانی برآورده نشده است.»

او دلیل اصلی که منجر به تصمیم به استعفای جمعی اعضای حزب شد را، زد و بندهای اقتصادی و رانتی و درگیری داخلی حلقه نزدیک به رهبر حزب عنوان کرد و گفت این موضوع باعث شد که ما آخرین امید خود را هم نسبت به بهبود وضعیت حزب از دست بدهیم.

برگریزان حزب آکشنر: استعفای جمعی 100 تن از اعضای حزب خوب

لازم به ذکر است که پس از شکست سنگین اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ماه می و اعلام جدایی حزب خوب از ائتلاف ملت به دلیل درگیری های پیش آمده میان رهبران این احزاب، شمار زیادی از اعضای این حزب استعفا کرده اند.

آکشنر که پیشتر با بر هم زدن ائتلاف با حزب جمهوری خواه خلق (CHP) اعلام کرده بود که دیگر با کمال قلیچدار اوغلو رهبر (سابق) این حزب نمی توان کار کرد، پس از تغییر در ریاست CHP نیز بر خلاف انتظارها، بر جدایی از ائتلاف ملت و شرکت مستقل در انتخابات سرنوشت ساز پیش روز در ماه مارس تاکید کرد. 

بسیاری از اعضای حزب خوب در هفته های اخیر ضمن اعتراض به به این تصمیم، اعلام کردند که از این حزب جدا خواهند شد. شماری از اعضای ارشد حزب نیز استعفای رسمی خود را اعلام کردند. به این ترتیب بحران بزرگی دامن گیر حزب خوب شده است. 

نبی خطیب اوغلو نماینده این حزب از حوزه اسکی شهر، به استعفا بسنده نکرد و به حزب عدالت و توسعه (AKP) پیوست. 

در میانه ماه اکتبر نیز، ثروت گورگُزلر رئیس استانی حزب در الازیغ، یکی از استان های مهم کردستان ترکیه، و 50 تن از اعضای این حزب در الازیغ، در حرکتی مشترک از عضویت در حزب خوب استعفا کردند.

همچنین از مجموع 45 نماینده حزب خوب در پارلمان ترکیه، تاکنون 8 تن استعفا کرده و بیشتر آنها به حزب عدالت و توسعه (AKP) پیوسته اند. این یعنی هزینه ای که صرف فرستاده شدن یک نماینده اپوزیسیون به مجلس ترکیه شده، هدر رفته است و حالا نتیجه همه این تلاش ها به نفع اردوغان می شود.

کد خبر 2763588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha