اعضای ارشد حزب در اعتراض به شکستن ائتلاف با CHP استعفا می کنند

سرویس ترکیه - شماری از اعضای ارشد حزب خوب در اعتراض به شکسته شدن ائتلاف با CHP از سوی مرال آکشنر، از این حزب جدا شدند.

به گزارش کردپرس، پس از این که اوزگور اوزل نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در رقابتی سخت با کمال قلیچدار اوغلو به ریاست این حزب رسید، همه چشم ها به سوی مرال آکشنر رهبر حزب خوب خیره شدند تا او از تغییر در ریاست CHP حمایت کرده و به ائتلاف ملت بازگردد، با این حال آکشنر اعلام کرد که در به همان پاشنه قبلی می چرخد. آکشنر که پیشتر با بر هم زدن ائتلاف با CHP اعلام کرده بود که دیگر با کمال قلیچدار اوغلو رهبر (سابق) این حزب نمی تواند کار کرد، پس از تغییر در ریاست CHP نیز بر خلاف انتظارها، بر جدایی از ائتلاف ملت و شرکت مستقل در انتخابات سرنوشت ساز پیش روز در ماه مارس تاکید کرد. 

بسیاری از اعضای حزب خوب در روزهای اخیر ضمن اعتراض به به این تصمیم، اعلام کردند که از این حزب جدا خواهند شد. شماری از اعضای ارشد حزب نیز استعفای رسمی خود را اعلام کردند. به این ترتیب بحران بزرگی دامن گیر حزب خوب شده است. 

تا این لحظه دست کم سه تن از اعضای ارشد حزب خوب استعفای رسمی خود را اعلام کرده اند. نبی خطیب اوغلو نماینده این حزب از حوزه اسکی شهر، به استعفا بسنده نکرد و به حزب عدالت و توسعه (AKP) پیوست. 

بهادر اردم نایب رئیس سابق حزب خوب و دورموش ییلماز نماینده سابق از حوزه اسکی شهر نیز در اعتراض به شکسته شدن ائتلاف ملت از حزب استعفا کردند.

اعضای حزب خوب مدعی هستند که مرال آکشنر با شکستن همه پل ها میان حزب خوب و CHP، باعث می شود که این حزب انتخابات محلی را از دست بدهد و همه شهرهای مهم از جمله آنکارا و استانبول دوباره به دست حزب حاکم بیافتند. 

همچنین کارشناسان حزب خوب با معرفی نامزد در برخی شهرها که CHP آنها را به دست آورده و نامزد آن به حزب خوب نزدیک است، مخالف هستند. آنها به ویژه از معرفی نامزد برای منصب شهرداری در آنکارا در برابر منصور یاواش عضو ارشد CHP که پیشینه ملی گرایانه ترک دارد و بسیار به ایدئولوژی MHP و حزب خوب نزدیک است، معترض هستند.  

با این حال برخی از تندروهای نزدیک به آکشنر معتقدند که این حزب نباید عامل پیروزی احزاب دیگر در انتخابات باشد. مساوات درویش اوغلو رئیس فراکسیون حزب خوب در مجلس ترکیه روز گذشته در سخنانی گفت: «حزب خوب به عنوان ابزار پیروزی هیچ حزب سیاسی در انتخابات تأسیس نشده است. حزب خوب برای به دست گرفتن دولت تأسیس شده است.»

کد خبر 2763127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha