همراهی با CHP باعث شکست ما در انتخابات شد

سرویس ترکیه - مقامات حزب خوب در ارزیابی های خود در نشست این حزب، همراهی با CHP و ائتلاف ملت را دلیل اصلی شکست در انتخابات دانستند. 

به گزارش کردپرس، نشستی با حضور مدیران و اعضای شورای مرکزی حزب خوب، همچنین نمایندگان بیست و هشتمین دوره پارلمان این کشور به ریاست مرال آکشنر رهبر حزب خوب، در مقر این حزب برگزار شد. 

بنا بر گزارش جمهوریت، در این نشست که به منظور بررسی نتایج انتخابات 14 و 28 می انجام گرفته بود، بیشتر مقامات حزب خوب همکاری با حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و دیگر احزاب اپوزیسیون ششگانه را دلیل عدم پیروزی در انتخابات پارلمانی برشمردند.

بر اساس این گزارش مقامات ارشد حزب خوب بر این باورند که ائتلاف ملت در شامگاه 28 می به پایان خود رسیده است. مقامات حزب خوب در این نشست از همکاری با ائتلاف ملت و CHP به عنوان یکی از مهمترین دلایل شکست در انتخابات نام برده اند و اکثریت آنها بر این باورند که CHP به دلیل سیاست وزری های نادرست، نتوانست آرای ملی گرایان محافظه کار را جلب کند.

آنها همچنین اعتقاد دارند که اگر حزب خوب از ائتلاف ملت جدا شود، می تواند حزب مادر اپوزیسیون باشد.

مقامات حزب خوب نه تنها در نشست خود بلکه در رسانه ها نیز انتقادات خود را از همکاری با ائتلاف ملت بیان کرده اند. متین ارگون یکی از مدیران ارشد حزب خوب روز گذشته در سخنانی خطاب به رهبران احزاب اپوزیسیون ششگانه گفت: «اگر به اندازه حرف هایتان رای داشتید، نتیجه انتخابات چیز دیگری می شد.» 

بوراک آک بوراک معاون رئیس حزب خوب نیز در سخنانی با کنایه زدن به احزاب کوچک ائتلاف اپوزیسیون ششکانه، نوشت: «رهبران احزابی که رایی ندارند، باید مراقب حرف زدنشان باشند.»

این سخنان در حالی مطرح می شوند که برخی از مقامات CHP جدایی چند روزه مرال آکشنر از ائتلاف ملت را باعث شکست در انتخابات توصیف کرده اند. محمت امین اکمن معاون رئیس حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) نیز با انتقاد از ارائه فهرست جداگانه از سوی حزب خوب در برخی حوزه های انتخابیه، اصرار این حزب برای ارائه فهرست نمایندگان مستقل از ائتلاف ملت در برخی حوزه های انتخابیه را دلیل از دست رفتن 15 تا 20 نماینده اپوزیسیون در مجلس ترکیه بر شمرده بود.

گفتنی است، بهادر اردم دیگر معاون رئیس حزب خوب، دو روز پیش در سخنانی با بیان این که ائتلاف ملت تنها یک ائتلاف انتخاباتی بوده است، اعلام کرد که هدف از این ائتلاف اتحاد نیروها برای پیروزی کمال قلیچدار اوغلو در انتخابات بوده است و در حال حاضر این انتخابات به پایان رسیده است. او با بیان این که احزاب سیاسی رقیب یکدیگر هستند، تداوم این ائتلاف را امری نادرست توصیف کرد.

کد خبر 2756562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha