تمدید ممنوعیت ملاقات با اوجالان برای 6 ماه دیگر

سرویس ترکیه - عبدالله اوجالان رهبر PKK یک بار دیگر از سوی دادسرای بورسا به 6 ماه محرومیت از دیدار با وکلای خود محکوم شد.

به گزارش کردپرس، اعضای کانون وکلای آسرین (سده) که وکالت عبدالله اوجالان رهبر در بند PKK و شماری دیگر از زندانیان امرالی را بر عهده دارند، پس از مراجعه به دادسرای بورسا برای درخواست دیدار با اوجالان، از تمدید ممنوعیت دیدار او با وکلایش برای 6 ماه دیگر خبردار شدند. پیشتر اوجالان در 26 آوریل به 6 ماه ممنوعیت دیدار با وکلای خود محکوم (محکومیت انضباطی) شده بود. 

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، وکلای اوجالان در تاریخ 6 نوامبر 2023 برای ملاقات با موکل خود عبدالله اوجالان به دادسرای کیفری بورسا مراجعه کردند. اما دادسرای بورسا به آنها اعلام کرد که موکل آنها اوجالان از تاریخ 31 اکتبر یک بار دیگر برای مدت 6 ماه از دیدار با وکلای خود محروم شده است. 

وکلای عبدالله اوجالان خواستار اطلاع از مفاد حکم منع ملاقات شده و خواستار دریافت نسخه‌ای از پرونده شدند. اما قوه قضائیه‌ ترکیه این درخواست را به دلیل امنیتی بودن پرونده رد کرد. وکلای اوجالان نسبت به حکم منع، به دادگاه بالاتر اعتراض کردند. اما این اعتراض نیز رد شد.

کانون وکلای آسرین اعلام کرد که علیه این حکم ممنوعیت ملاقات به دادگاه قانون اساسی ترکیه شکایت خواهد کرد. این در حالی است که قوه قضائیه ترکیه هفته گذشته با اعلام این که آرای دادگاه قانون اساسی که عالی ترین مرجع قضائی این کشور است را به رسمیت نمی شناسد، علیه 9 تن از قضات این دادگاه به دلیل رای به آزادی جان آتالای نماینده در بند حزب کارگر، اعلام جرم کرد.

عبدالله اوجالان اکنون سال ها است که از دیدار با اعضای خانواده و وکلای خود محروم است و در انزوای اجباری به سر می برد.

دو روز پیش از این، مرال دانیش بشتاش نماینده کُرد و رئیس فراکسیون حزب برابری و دموکراسی خلق (HEDEP)، حزب جایگزین HDP، در نطق خود در مجلس ترکیه با اشاره به انزوای اجباری عبدالله اوجالان، گفت که او سال ها است اجازه ملاقات با اعضای خانواده و وکلایش را ندارد و خواستار اجرای قانون درباره اوجالان  و برچیده شدن انزوای اجباری علیه او شد. بشتاش در این نطق از سوی مصطفی اردم نماینده حزب عدالت و توسعه (AKP) که از عبارت «شیفتگان تروریسم» درباره این نماینده HEDEP استفاده کرده بود، به حمایت از تروریسم متهم شد. بشتاش در پاسخ به او گفت: «تروریست خودت و پدرت هستید و هر آن کسی است که دیگران را به تروریسم متهم می کند.»

کد خبر 2763350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha