روزنامه ینی شفق: قضات دادگاه قانون اساسی به قاراییلان هم مصونیت قضائی می دهند

سرویس ترکیه - روزنامه ینی شفق که به پرونده سازی علیه مخالفان دولت ترکیه شهرت دارد، مدعی شد که قضات دادگاه قانون اساسی درهای همکاری را به روی PKK و جماعت فتو گشوده اند.

به گزارش کردپرس، روزنامه ینی شفق یکی از ارگان های رسانه ای نزدیک به دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) که ید تولایی در پرونده سازی علیه سیاسیون و افراد مختلف مخالف دولت ترکیه دارد، در تازه ترین پرونده سازی خود، 9 قاضی دادگاه عالی قانون اساسی ترکیه (AYM) را به همکاری با PKK و جماعت فتو کرد.

چند روز پیش دادگاه قانون اساسی ترکیه به عنوان عالی ترین مرجع قضائی این کشور، پس از بررسی پرونده جان آتالای نماینده در بند حزب کارگر، با اکثریت آرا (9 رای موافق در برابر 6 رای مخالف) حکم آزادی آتالای را صادر کرد.

بلافاصله پس از این ماجرا قوه قضائیه ترکیه علیه 9 تن از اعضای دادگاه قانون اساسی اعلام جرم کرد. رجب طیب اردوغان نیز در طرفداری از این تصمیم این مراجع قضائی را دارای جایگاهی برابر توصیف کرد.

روزنامه ینی شفق: قضات دادگاه قانون اساسی به قاراییلان هم مصونیت قضائی می دهند

روزنامه ینی شفق، که پیشتر نیز بارها با انتشار اخبار باعث پرونده سازی علیه برخی سیاسیون، فعالان سیاسی، قضات و ... و به زندان افتادن آنها شده است، این بار در گزارشی مدعی شد که این افراد با این تصمیم درهای دادگاه قانون اساسی را به روی همکاری با سران PKK و جماعت فتو (سازمان های تروریستی) باز کرده اند و اعلام کرده اند که می توانند به آنها مصونیت قضائی هم بدهند.

در متن خبر، درباره نگرش اعضای دادگاه قانون اساسی در تصمیم آتالای، با نام بردن از 9 قاضی موافق با مصونیت قضائی جان آنالای، «زهدی ارسلان رئیس AYM، حسن تحسین گوک جان و قدیر اوزکایا، معاونان ارسلان، انگین ییلدیریم، محمت امین کوز، رضوان گولِچ، کنان یاشار، صلاح الدین منتش و یوسف شوقی حق یِمِز» مدعی شد که این افراد با دستور آزادی برای جان آتالای احتمالا پس از این به فتح الله گولن رهبر جماعت گولن، و مراد قاراییلان یکی از سران PKK نیز عفو و مصونیت قضائی خواهند داد. 

روزنامه ینی شفق: قضات دادگاه قانون اساسی به قاراییلان هم مصونیت قضائی می دهند

در این گزارش آمده است: «اگر مراد قاراییلان، یکی از سرکردگان PKK نامزد نمایندگی پارلمان از اورفا می شد و پیروز هم می شد، دادگاه قانون اساسی اجازه می داد که این تروریست وارد پارلمان شده و به او مصونیت قضائی می داد.»

کد خبر 2763133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha