من همچنان نماینده منتخب مردمم هستم

سرویس ترکیه - جان اتالای در واکنش به لغو حق نمایندگی خود از سوی احزاب حاکم در مجلس ترکیه ضمن ابراز نگرانی برای افزایش بی قانونی در کشور، از تداوم تلاش های خود به عنوان نماینده منتخب مردم خبر داد.

به گزارش کردپرس، جان آتالای نماینده منتخب مردم ختای از حزب کارگر که روز گذشته با رای و تصمیم دو حزب عدالت و توسعه (AKP) و حرکت ملی (MHP) حق نمایندگی خود را در مجلس ترکیه از دست داد، در پیامی نگرانی شدید خود از وضعیت بی قانونی  در کشور را ابراز کرد. او اعلام کرد که همچنان صدای مردم مناطق زلزله زده که او را انتخاب کردند، خواهد بود.

روز گذشته جان آتالای، نماینده حزب کارگر از حوزه ختای که در پرونده اعتراضات پارک گزی به 18 سال زندان محکوم شده بود و علیرغم تصمیم دادگاه قانون اساسی مبنی بر نقض این قرار، از زندان آزاد نشد، از حق نمایندگی خود در مجلس ترکیه محروم شد.

او در پیامی که در حساب مجازی رسمی او منتشر شد، نوشت:

«هموطنان؛

این اتفاق هم افتاد، آنها هم این کار را هم انجام دادند.

قانون اساسی روشن است؛ آنها با وجود مفاد قانونی که جای هیچ تردیدی باقی نمی گذاشت، حق نماینده منتخب ختای را از کرسی نمایندگی خود سلب کردند.

من هنوز هم از این همه بی قانونی و حقوق زدایی متعجب می شوم. من برای این که مجلس ترکیه نیز طرف این جنایت قرار گرفت احساس تاسف می کنم. نمی توان پیش بینی کرد که چه کسی از کدام حق و کدام منصب چگونه استفاده خواهد کرد. من نگران آسیب هایی هستم که این وضعیت بی قانونی برای کشور ایجاد می کند.

ترکیه در این بی نظمی و بی قانونی دیوانه وار نخواهد ماند. با هم خواهیم دید...

بنابراین، آیا تنها به این دلیل که آنها می گویند "کار تو تمام شد" از انجام وظیفه خود دست برخواهم داشت؟

هرگز!

من مدیون کشورم هستم، مدیون مردم ختای هستم که در وسط یک شهر ویران شده رای دادند. با وجود اینکه در شرایط سختی قرار داریم و فرصت های ما بسیار محدود است، من تلاش خواهم کرد تا ترجمان خواست های مردم مان به ویژه در ختای و مناطق زلزله زده دیگر باشم.  ترجمان خواست های شهروندانی که با زحمت تمام امرار معاش می کنند.

کسانی که مانع آزادی من می شوند مسئول کمبودها و خلأهای این مناطق هستند. من معتقدم که همه شهروندان ما به ویژه مردم ختای این وضعیت را به وضوح می بینند.

درست یک هفته بعد، 6 فوریه است. برنامه اصلی ما از فردا آغاز خواهد شد.

(شنیده ام) برخی نمایندگان نمی خواسته اند در این کار شرکت کنند، می خواستند خود را از این موضوع دور نگه دارند... کسانی هم بوده اند که برای به انجام رسیدن آن تلاش کرده و آن را به عنوان یک دستاورد مهم در نظر گرفته اند... رئیس مجلس ترکیه که در جایگاه اول صیانت از حقوق نمایندگان مجلس است در سفر خارج به سر می برده است...

آنها حتی اگر جور دیگری وانمود کنند، یا به دنبال جای دیگری باشند، به جای دیگری بروند، حتی اگر امضای آنها در زیر این تصمیم نباشد هم، نامشان به عنوان کسانی که در کنار گذاشتن قانون اساسی شرکت کردند، در تاریخ ثبت خواهند شد.

با ابراز احترام به هموطنانم...

شرف الدین جان آتالای

نماینده منتخب مردم ختای»

کد خبر 2766411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha