نماینده سالمند HDP به اتهام عضویت در PKK به زندان افتاد

سرویس ترکیه - خلیل آکسوی نماینده سابق HDP که پیشتر به حبس محکوم شده بود، دستگیر و راهی زندان شد.

به گزارش کردپرس، خلیل آکسوی نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از حوزه آگری که 77 سال سن دارد، دستگیر و برای تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان شد. او پیشتر به اتهام عضویت در سازمان تروریستی به نزدیک به 9 سال زندان محکوم شده بود.

تونجر بکرهان رئیس مشترک حزب برابری و دموکراسی خلق ها  (HEDEP) با اعلام خبر دستگیری خلیل آکسوی، در حساب ایکس خود نوشت: «خلیل آکسوی نماینده سابق آگری بامداد روز گذشته پس از تایید شدن حکم نهایی او دستگیر شده و به زندان متریس منتقل شد. باندهای مافیایی و قاتلان قوانین را دور می زنند، سیاستمداران و اپوزیسیون نیز با نگاهی خصمانه با این موضوع برخورد می کنند. ما قول می دهیم که این نظم ناعادلانه و پوسیده را تغییر بدهیم.»

او در ادامه با اشاره به مشکلات سلامتی این نماینده سالمند کرد خواستار آزادی او شد و نوشت: «حکم آکسوی که 77 سال سن دارد و دارای مشکلات سلامتی جدی است، باید فوراُُ به تعویق بیافتد و او آزاد شود.»

خلیل آکسوی به اتهام «عضویت در سازمان تروریستی (PKK)» به 8 سال و 9 ماه زندان محکوم شده است. او روز گذشته پس از تایید حکم نهایی به زندان متریس فرستاده شد.

لازم به ذکر است که رسانه های ترکیه از عبارت سازمان تروریستی به جای نام بردن از PKK استفاده می کنند و دلیل این کار را نیز عدم تبلیغات برای سازمان مذکور می دانند.

کد خبر 2763586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha