کشته شدن مسئول تأمین تسلیحات سنگین PKK در سوریه

سرویس ترکیه - تشکیلات میت ترکیه مدعی کشته شدن مسئول تأمین تسلیحات سنگین PKK در سوریه در سوریه شد.

به گزارش کردپرس، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) مدعی شد که در یک عملیات نقطه زنی که در شمال سوریه انجام داده است، توانسته فخرالدین تولون با نام سازمانی خیری سرحد، یکی از اعضای ارشد حزب کارگران کردستان (PKK) را از پای در آورد. 

بنا بر ادعای میت فخرالدین تولون/خیری سرحد مسئول تامین تسلیحات سنگین برای سازمان نظامی PKK بوده که نام او در فهرست قرمز تحت تعقیب اینترپل نیز جای داشته است.

به نوشته جمهوریت، فخرالدین تولون در سال 1992 به سازمان PKK پیوسته است و در طول سال های فعالیت خود در مناطق روستایی ترکیه، عراق و دیگر کشورهای همسایه فعالیت نظامی داشته است. تولون در سال 2019 به سوریه نقل مکان کرد و به عنوان رئیس واحد تسلیحات سنگین و دفاعی این سازمان شروع به فعالیت کرده است.

او همچنین توسط دادگاه عالی کیفری ایغدیر و ارزروم به اتهام عضویت در سازمان تروریستی محکوم شده و تحت تعقیب قرار داشت.

گفتنی است، رسانه های ترکیه در سال های اخیر هر فردی را که در شمال کردستان عراق یا سوریه کشته می شود از سران سازمان تروریستی و عضو YPG و  PKK و دیگر سازمان ها معرفی می کنند که عملا ربطی به یکدیگر ندارند و خود این سازمان ها نیز بارها جدایی فعالیت های خود از یکدیگر را اعلام کرده اند. به این ترتیب اخبار منتشر شده از سوی رسانه های دولتی ترکیه که توسط رسانه های اپوزیسیون ملی گرا نیز به همان ترتیب بازنشر می شود، عملا تفکیکی میان اعضای PKK و سازمان های نظامی شمال و شرق سوریه قائل نیستند.

کشته شدن مسئول تأمین تسلیحات سنگین PKK در سوریه

کشته شدن مسئول تأمین تسلیحات سنگین PKK در سوریه

کشته شدن مسئول تأمین تسلیحات سنگین PKK در سوریه

کد خبر 2763565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha