کشته شدن یکی از اعضای ارشد PKK در سلیمانیه توسط میت

سرویس ترکیه - رسانه های ترکیه مدعی کشته شدن یکی از اعضای ارشد PKK در سلیمانیه در کردستان عراق شدند.

به گزارش کردپرس، رسانه های ترکیه از کشته شدن یکی از سرکردگان حزب کارگران کردستان (PKK) به نام جلال کایا در سلیمانیه توسط سازمان اطلاعات ترکیه (میت) خبر دادند.

به نوشته جمهوریت به نقل از خبرگزاری DHA یکی از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه، جلال کایا با نام رمز حسن، یکی از اعضای ارشد PKK بود که به عنوان رئیس اطلاعات حوزه کردستان عراق فعالیت می کرد. رسانه های ترکیه مدعی شده اند که کایا همان کسی است که دستور ترور عثمان کوسه دیپلمات اهل ترکیه را در هفدهم جولای 2019 صادر کرده است.

بنا بر گزارش جمهوریت کایا فعالیت های مشابهی را در داخل و خارج از ترکیه ترتیب داده است و مسئولیت جمع آوری اطلاعات درباره عناصر نیروهای مسلح ترکیه و برنامه ریزی برای ترور آنها را بر عهده داشته است.

نکته عجیب این خبر که به طور گسترده از سوی رسانه های مختلف ترکیه ائم از رسانه های جناح حاکم و اپوزیسیون منتشر شده است، این است که همین رسانه ها در تاریخ یازدهم ماه می و هفدهم جولای 2019 مدعی کشته شدن جلال کایا شده بودند. 

روزنامه صباح در آن زمان با انتشار گزارشی مفصل درباره جلال کایا مدعی شده بود که نام رمز این فرد دوغان سرحد و در فهرست آبی افراد تحت تعقیب دولت ترکیه بوده است و به دلیل فعالیت های تروریستی اش یک و نیم میلیون لیر برای یافتن او جایزه تعیین شده بوده است. بنا بر گزارش صباح، جلال کایا جعبه سیاه PKK در قندیل بود. 

کد خبر 2757890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha