گزارش سالانه شورای اروپا: ترکیه؛ بزرگترین زندان اروپا است

سرویس ترکیه - ترکیه با فاصله ای جهار برابری از دومین کشور، در صدر کشورهای دارای محکومین و زندانیان در کشورهای اروپایی قرار دارد.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش شورای اروپا، ترکیه بار دیگر به عنوان کشوری با بیشترین تعداد محکومان و زندانیان در میان کشورهای اروپایی اعلام شد. ترکیه که در آن جمعیت زندانیان در یک سال 15 درصد افزایش یافته است، چهار برابر دومین کشور دارای بیشترین شمار زندانیان، زندانی دارد.

شورای اروپا در گزارشی که به بررسی آمار 46 عضو شورای اروپا پرداخته، اعلام کرده است که ترکیه با 348 هزار و 265 نفر در زندان‌ها، دارای بیشترین شمار زندانیان و محکومان در میان کشورهای شورای اروپا است.

بنا بر گزارشی از متین کاآن کورتولوش در پایگاه خبری T24، در مجموع 90 هزار و 964 زندانی و محکوم در سه زندان کیفری انگلستان وجود دارد که در رتبه دوم پس از ترکیه در این لیست قرار دارد. 

گزارش سالانه شورای اروپا: ترکیه؛ بزرگترین زندان اروپا است

پس از ترکیه و بریتانیا، فرانسه با 72 هزار و 934 نفر و لهستان با 71 هزار و 228 نفر در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند. آلمان، دومین کشور پرجمعیت پس از ترکیه با بیش از 83 میلیون نفر جمعیت، با 56 هزار و 294 زندانی و محکوم در رتبه پنجم فهرست قرار دارد.

شورای اروپا در گزارش خود همچنین به افزایش شدید آمار محکومان در ترکیه در سال های اخیر توجه نشان داده و اعلام کرده است که «بر اساس داده های بررسی شده توسط شورای اروپا، شمار زندانیان در زندان های ترکیه در سال 2023 نسبت به سال 2005، 439 درصد افزایش پیدا کرده است.»

کد خبر 2771440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha