پوتین: اگر ترکیه در روابط خود با غرب تجدید نظر نکند، آسیب می بیند

سرویس ترکیه - رئیس جمهور روسیه به ترکیه درباره تداوم روابطش با غرب هشدار داد.

به گزارش کردپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان مصاحبه‌ای در یک میزگرد در مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ، در سخنانی به ترکیه هشدار داد که در صورتی که با هدف گرفتن امتیاز از غرب روابط خود ر با روسیه محدود کند، دود آن در چشم خودش خواهد رفت.

پوتین با بیان اینکه مرکز گاز طبیعی که قرار است در ترکیه ایجاد شود، قرار است بستری الکترونیکی برای تجارت گاز به ویژه به اروپا باشد، ادامه داد: «چیزی وجود دارد که می خواهم توجه شما را به آن جلب کنم. در حالی که ترکیه در برخی زمینه ها با اوکراین همکاری می کند، اوکراین تلاش می کند به خطوط لوله انتقال گاز به ترکیه آسیب بزند. این یک شوخی یا اغراق نیست. دو پهپاد توسط سامانه‌های جنگ الکترونیک ارتش روسیه سرنگون شدند و در نزدیکی ایستگاه پمپاژ گاز در سواحل دریای سیاه سقوط کردند. لطفاً به دوست ما، رئیس جمهور اردوغان، حقایق را در این زمینه بازگو کنید.»

رهبر روسیه با اشاره به روابط اقتصادی اخیر ترکیه با کشورهای غربی گفت: «به نظر من بلوک اقتصادی دولت ترکیه اخیرا بر گرفتن وام، سرمایه گذاری و دریافت کمک های مالی از موسسات مالی غربی تمرکز کرده است. این به خودی خود چیز بدی نیست، اما اگر به قیمت محدود کردن روابط تجاری و اقتصادی ترکیه با روسیه باشد، اقتصاد ترکیه بیش از سود ضرر خواهد کرد. به نظر من چنین تهدیدی علیه ترکیه وجود دارد.»

کد خبر 2771438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha