نوعی مصونیت از مجازات برای ترکیه وجود دارد

سرویس ترکیه - سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود نسبت به وضعیت محدودیت برگزاری تجمعات و استفاده بی رویه از زور علیه معترضان در ترکیه هشدار داد. 

به گزارش کردپرس، عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود، با بررسی وضعیت حق اعتراض در 21 کشور اروپایی اعلام کرد که به نظر می رسد برای ترکیه نوعی مصونیت از مجازات وجود دارد. 

سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود که وقایع سپتامبر 2022 تا سپتامبر 2023 را پوشش داده است، نسبت به «محدودیت‌های سیستماتیک» علیه آزادی تجمع در بسیاری از کشورهای اروپایی هشدار داد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود به بررسی «وضعیت حق اعتراض در 21 کشور اروپایی»، پرداخته است. بر اساس این گزارش در ترکیه نوعی وضعیت مصونیت از مجازات و عدم پاسخگویی» مشاهده می شود.

نوعی مصونیت از مجازات برای ترکیه وجود دارد

این سازمان همچنین در گزارش خود نسبت به «محدودیت‌های سیستماتیک» علیه آزادی برگزاری تجمعات در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله اتریش، بلژیک، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، لهستان، پرتغال، صربستان، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه و انگلیس هشدار داد. بر اساس این گزارش، در این کشورها مشکلاتی مانند قوانین سرکوبگرانه، استفاده غیر ضروری یا بیش از حد از زور، دستگیری‌های خودسرانه، و محدودیت‌های ناعادلانه یا تبعیض‌آمیز، مشاهده می‌شود.

جولیا دوکرو، دبیرکل عفو بین‌الملل در آلمان، با اشاره به حمله به آزادی تجمعات در سراسر اروپا، وضعیت اروپا را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کرد.

کد خبر 2772675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha