سال جاری را به سال آزادی اوجالان تبدیل خواهیم کرد

سرویس سوریه - TEV-DEM به مناسبت سالروز دستگیری «عبدالله اوجالان» ضمن محکوم نمودن دستگیری وی خواستار تبدیل نمودن سال جاری به سال آزادی فیزیکی اوجالان شد.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک(TEV-DEM) به مناسبت سالروز دستگیری «عبدالله اوجالان» رهبر دربند حزب کارگران کردستان(PKK) ضمن محکومیت این اقدام‌ خواستار تبدیل نمودن سال جاری به سال آزادی فیزیکی اوجالان شد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، TEV-DEM به مناسبت بیست و پنجمین سالروز دستگیری «عبدالله اوجالان» بیانیه ای کتبی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: « ما قبل از هر چیز دستگیری عبدالله اوجالان را در بیست و پنجمین سالگرد آن محکوم می کنیم. عبدالله اوجالان نماینده اراده مردم و جوامع منطقه است. اقدامات کشورهایی که دستگیری اوجالان را رقم زدند تهدید بزرگی بود زیرا آنها قوانین و استانداردهای بشردوستانه و بین‌المللی را نقض کردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در آن زمان اقدامات دیپلماتیک، امنیتی و سیاسی بین بسیاری از کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌شد. دستگیری اوجالان در چارچوب یک کار اطلاعاتی مشترک و عمومی انجام شد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «انزوا و مجازات‌های سخت دولت ترکیه و مقاومت و مبارزه عبدالله اوجالان ۲۵ سال است که ادامه دارد. مجازات شدید و انزوا غیرقانونی و خارج از توافقات حقوقی بین المللی است. سلب حق امید و ممنوعیت ملاقات با خانواده و وکلا غیرقانونی است. همچنین عدم پذیرش ملاقات و ملاقات نهادهای درمانی، حقوقی، مدنی و بین المللی با عبدالله اوجالان جرم و خلاف موازین حقوق بشر است.»

TEV-DEM در بیانیه خود از همه سازمان‌های سیاسی، میهنی، کردی، عربی، سوری، جامعه دموکراتیک و تمام ساختارهای اجتماعی شمال و شرق سوریه خواست تا سطح مبارزه را برای حفاظت از ارزش‌های اوجالان بالا ببرند تا امسال به سال آزادی فیزیکی اوجالان تبدیل شود و تاکید کرد که آزادی فیزیکی اوجالان تنها راه فرار از سیاست‌های دولت‌های سلطه‌گر است.

کد خبر 2766965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha