رسانه ها باید کاندیداهای انتخابات را مورد کنکاش قرار دهند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: رسانه باید نقاد بوده و عملکرد مسئولان و کاندیداهای انتخابات را مورد کنکاش قرار دهند.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری در سی امین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، اظهار داشت: رسانه‌ها باید جو تبلیغات انتخابات را به سویی ببرند که کاندیداها نتوانند قومیت گرایی را سرمشق خود قرار داده و از این موضوع برای خود برتری سو استفاده کنند.

او ادامه داد: جایز نیست کاندیداهای انتخاباتی به جای نشان دادن توانایی خود، تعلقشان به یک قوم را پوششی برای ضعفهای خود قرار اختیار کنند.

خدایاری تاکید کرد: کاندیداها درصورت نقد کردن دولت، منصفانه عمل کنند تا انتظارات مردم هم خارج از قانون بالا نرود و دولت بعدی نیز در این خصوص به مشکل برنخورد.

او ادامه داد: رسانه‌ها و خبرنگاران دنبال برنامه محوری از داوطلبان و کاندیداهای انتخابات باشند. همچنین ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای و بالا بردن افزایش آستانه تحمل مدیران و مسئولان باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: در کنار برخی از چالش‌ها،مشکلات فرهنگی و اقتصادی و ساختاری، دلیل رشد رسانه های بدون مجوز، وجود ضعف اساسی در فعالیت کاری رسانه های مجوز دار است.

خدایاری در خصوص وظایف رسانه‌ها در ایام انتخابات نیز گفت: لازم است تا رسانه ها جامعه را به معیار انتخاب درست، ترجیح منافع ملی بر شخصی و توسعه و عمران و آبادانی شهر سوق دهند.

کد خبر 10385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha