شهرستان هرسین پیشتاز در اشتغال زایی

سرویس کرمانشاه - فرماندار هرسین گفت: در شهرستان هرسین یک هزار و23 نفر اشتغال از محل تسهیلات روستایی و عشایری ایجاد شده است که با این عملکرد، بیش از ۹۷ درصد تعهدات اشتغال در شهرستان هرسین در سال ۹۷ تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، امیر شاه آبادی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ویژه شهرستان هرسین که با حضورامام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان، رئیس دادگستری، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاری استانداری، مدیرکل کار و امور اجتماعی و فرماندار کرمانشاه در سالن جلسات هرسین برگزار شد، افزود: در حوزه ی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هم برای ۱۵۵ نفر اشتغال ایجاد شده است‌.

بنابراین گزارش، هرسین دومین شهرستان استان کرمانشاه در حوزه صنایع بزرگ است و کارخانه های قند بیستون، شیر و لبنیات بیستون، کرپ ناز، پلی مر، پتروشیمی اوره و آمونیاک، مجموعه صنعتی و بازرگانی شکری - با ۵ واحد صنعتی- در این شهرستان فعال هستند.

پروژه ذوب آهن به مدیریت شکری در حال اجراست و ۵۵۰ نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند‌ که بیش از ۴۰۰ نفر از این تعداد از شهرستان هرسین جذب شده اند‌‌.

به گفته‌ی شاه آبادی مشکلات دریافت تسهیلات فاز دوم پتروشیمی اوره و آمونیاک مرتفع شده است و این مجموعه در مرحله شروع عملیات اجرایی به یک هزار نفر نیروی کار احتیاج دارد که تلاش می شود از میان نیروهای بومی جذب شوند.

وی بیان کرد: در مرحله آغاز به کار بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر در این مجموعه مشغول کار می شوند که طبق هماهنگی های صورت گرفته بخش اصلی نیروی کار مجموعه از شهرستان جذب می شوند.

فرماندار هرسین اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، فنی و حرفه ای مهارت های مورد نیاز مجموعه را به جوانان جویای کار هرسینی آموزش می دهد.

وی گفت: راه اندازی واحد تولید قند در مجموعه کارخانه قند بیستون با استعداد ۱۷۰ نفر اشتغال در دست اقدام است.

شاه آبادی با بیان اینکه شهرستان هرسین از زیرساخت های بسیار خوبی برخوردار است گفت: ایستگاه راه آهن در کنار دست پتروشیمی اوره و آمونیاک ایجاد می شود که نقش مهمی در رونق اقتصادی شهرستان خواهد داشت.

وی افزود: هرسین به فرودگاه کرمانشاه نزدیک است و از این امکان می تواند برای توسعه سرمایه گذاری استفاده کند.

امیر شاه آبادی عنوان کرد: شهرک صنعتی هرسین یک ظرفیت بسیار خوب است که برای رونق نیازمند تکمیل زیرساخت ها، کاهش قیمت زمین و اختصاص مشوق های سرمایه گذاری است.

وی افزود: پروژه توسعه بزرگراه هرسین کرمانشاه هرسین به طول ۲۸۰۰ کیلومتر همراه با یک کمربند سبز در دست ساخت است که به توسعه شهرستان بسیار کمک می کند.

شاه آبادی با اشاره به اینکه شهرستان هرسین در دوران استانداری دکتر ترک نژاد با احداث راه هرسین نورآباد از بن بست بیرون آمد، گفت: همچنین در این دولت هم در مسیر کریدور مبادلاتی جنوب غرب به شمال غرب قرار گرفت و از یک جایگاه ویژه مبادلاتی برخوردار می شود‌.

وی اشتغال را اولویت اول استان دانست و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری را می توان با یک دید مساعد و دلسوزانه حل کرد و با این کار بستر اشتغال برای بسیاری از جوانان فراهم کرد.

شاه آبادی گفت: از دیگر برنامه‌های حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در شهرستان هرسین آغاز عملیات اجرایی هفت کیلومتر پروژه آسفالت روستایی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان (که نقش مهمی در راستای کاهش زمان دسترسی اهالی بخش مرکزی به شهر هرسین خواهد داشت ) و شروع به کار عملیات اجرایی مجتمع اداری بیستون با اعتبار یک میلیارد تومان بود.

وی افزود: پروژه آسفالت سه راهی روستای چمن اسماعیل به روستای باغ زینب به طول هفت کیلومتر پس از سالها، امکان تردد آسان‌تر اهالی روستاهای این منطقه را فراهم می کند. بر اساس برنامه زمان بندی شده این پروژه در مدت شش ماه به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 103901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha