فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه سال آینده به بهره برداری می رسد

سرویس کرمانشاه _ فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه با ۲۲۶ میلیون یورو سرمایه گذاری، ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ استاندار کرمانشاه از شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه بازدید کرد. 

 در این بازدید مقرر شد پیگیری و رایزنی لازم برای تامین سرمایه مورد نیاز جهت تکمیل فاز دوم پتروشیمی صورت گیرد و روند پیشرفت پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

 شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اولین شرکت تولید کننده اوره و آمونیاک کشور است که در ۲۰ کیلومتری هرسین و ۳۵ کیلومتری شهرستان کرمانشاه واقع شده است. این شرکت جزء واحد های فرعی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان است و واحد تجاری نهایی گروه، ساتا می باشد.

این شرکت در فاز نخست خود برای بیش از ۱۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده و به کشورهای متعددی از جمله عراق، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، فرانسه، بلژیک و چندین کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی دیگر صادرات دارد.

 تاکنون ۴۷۰۰ قطعه مورد نیاز شرکت پتروشیمی کرمانشاه به روش مهندسی معکوس و با توان متخصصان داخلی در ۱۲۰ شرکت سازنده و دانش بنیان، بومی سازی شده یا تولید داخلی آنها در حال پیگیری است.

 طرح احداث فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در سال ۱۳۹۲ با ظرفیت ۲ هزار تن اوره و هزار تن آمونیاک و اشتغالزایی ۷۰۰ نفر با اعتبار حدود ۳۵۰ میلیون یورو آغاز شد. این طرح اما تا سال ۱۳۹۷ متوقف بود تا اینکه در این سال با حمایت متخصصان داخلی آغاز شد و این تحرک و پویایی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به اوج رسید.

 فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه ظرفیت تولید شرکت را از یک میلیون و ۵۰ هزار تن اوره و آمونیاک در سال به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن خواهد رساند.

کد خبر 2755126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha