متهم کردن مردم شیلادزی به آشوبگری از سوی اربیل گناهی نابخشودنی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان با تأکید بر اینکه مردم منطقه شیلادزی در مقابل ترکیه از خود دفاع کرده اند، متهم ساختن آنان به آشوبگری توسط دولت اقلیم را گناهی نابخشودنی در قبال ساکنین شیلادزی خواند.

به گزارش کردپرس، آریز عبدالله طی گفتگو با شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، در خصوص حادثه روی داده در منطقه شیلادزی در استان دهوک اقلیم کردستان، که طی آن ساکنین منطقه با نظامیان ترکیه درگیر شده و شماری از آنان نیز قربانی شدند، گفت که مردم شیلادزی در مقابل ترکیه از خود دفاع کرده اند.

عضو شورای رهبر اتحادیه میهنی کردستان افزود که دولت عراق و اقلیم کردستان و احزاب مختلف هیچ دفاعی را از مردم شیلادزی در مقابل حملات ترکیه انجام نمی دهند و به همین دلیل نیز مردم ناچار هستند که خود به دفاع و محافظت از خود بپردازند و اقدام آنان نیز در این خصوص صحیح بوده است.

وی در خصوص بیانیه دولت اقلیم کردستان که حادثه شیلادزی را به عوامل آشوبگر مرتبط دانسته و در مورد مجازات عوامل آن اطمینان خاطر داده بود، گفت که آشوبگر خواندن مردم شیلادزی گناه به شمار می رود و نابخشودنی است.

آریز عبدالله تأکید کرد که دولت ترکیه با اقلیم کردستان دشمنی ورزیده و به بهانه حضور نیروهای پ.ک.ک در اقلیم کردستان اقدام به حملات شدید علیه اقلیم کرده و این حملات نیز تاکنون موجب ویران شدن شمار بسیاری از روستاهای مناطق مرزی اقلیم و تخلیه شماری دیگر و خسارت به مردم شده و عملکرد دولت ترکیه در حقیقت بر ضد کردها است نه پ.ک.ک.

کد خبر 104459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha