هادی عامری: کاظمی تلاش می کند دیکتاتور ی را به عراق بازگرداند

سرویس عراق و اقلیم کردستان: هادی عامری رئیس ائتلاف فتح، مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق را به تلاش برای بازگرداندن این کشور به دوره دیکتاتوری متهم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، هادی عامری با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی با خون های پاکشان، باعث برپایی اعتبار دولت شده اند و هر کس می خواهد تحت هر عنوانی اعتبار و ابهت حشد شعبی را تخریب کند باعث تخریب وجهه و اعتبار حاکمیت خواهد شد.

عامری در ادامه افزود: کسی که با روش های پیچیده و با زیر پا گذاشتن ساز و کارهای اصولی و قانونی و براساس اجتهاد شخصی، اقدام به بازداشت افراد می کند در واقع تلاش می کند دستگاه قضایی را دور بزند و اصل تفکیک قوا را که در قانون اساسی به آن تصریح شده است زیرپا بگذارد. همچنین نمی توان دستگاه قضایی و دستگاههای امنیتی را در یک شخص خلاصه کرد.

رئیس ائتلاف فتح همچنین به "اقدامات اشتباه و بازداشت افراد بدون وجود حکم بازداشت و شکنجه بازداشت شدگان" اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان نمی توان این اقدامات را پذیرفت و این اولین اقدام، در راستای بازگشت به دوران دیکتاتوری در کشور است. ولی ما از همگان انتظار داریم عراق و خدمت به ملت عراق را اصل و اساس وحدت کشور قرار دهند.

یادآور می شود به دنبال بازداشت فرمانده عملیات حشد شعبی در استان انبار در روز چهارشنبه گذشته، روابط بین حشد شعبی با مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق دچار تنش شده است.

کد خبر 10535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha