روند نزولی کرونا مردم ایلام را گول نزند

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه آمار کاهشی کرونا موجب سهل انگاری مردم شده است، گفت: ورود خودروهای غیربومی به ایلام از روز چهارشنبه ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد نوذری اظهار کرد: در هر مقطعی که میزان مبتلایان، بستری و فوت کرونا در استان کاهش یافت، شاهد کاهش درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ساده انگاری مردم بودیم که این می‌تواند بسیار خطر آفرین و جبران ناپذیر باشد.

وی گفت: در حال حاضر روند موارد مثبت، بستری و فوت کرونا در استان ایلام بسیار نزولی است.

استاندار ایلام تصریح کرد: ورود خودروهای غیر بومی به استان و خروج خودروهای غیر بومی به سایر استان‌ها به منظور جلوگیری از افزایش شیوع کرونا از صبح روز چهارشنبه دوازدهم تا ظهر روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه سال جاری ممنوع است.

نوذری افزود: ماموران راهور در ورودی شهرهای های استان حضور داشته و ضمن عودت خودروها، رانندگانی که نسبت به اجرای این مصوبه بی توجه باشند را جریمه خواهند کرد.

استاندار ایلام افزود: همچنین در مدت یاد شده نظارت بر مبادی ورودی و خروجی استان باید افزایش یابد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف به صورت روزانه نیز رصد شود.

وی افزود: همچنین ستادهای انتخاباتی براساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا حتی در فضای روباز باید یک سوم ظرفیت مساحت مکان مورد نظر تجمع داشته باشند.

نوذری اضافه کرد: با وجود اینکه در انتخابات پیش رو نیازمند شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم هستیم، اما نباید این مهم موجب سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های و دستور العمل های بهداشتی شود.

افشار خسروی زاد، دادستان ایلام نیز در این نشست تصریح کرد: آنچه که در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها مشاهده می‌شود این است که جمعیت در این مکان‌ها خیلی بالا است و کافی ست که یک نفر در این میان مبتلا باشد که همه را به راحتی درگیر کند، بنابراین باید محدودیت‌هایی را برای این مکان‌ها در نظر بگیریم.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی و یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا نیز گزارش شده است.

کد خبر 10646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha