کرونا در کردستان دچار عادی انگاری شده است/لزوم برخورد با مسببین تجمع پارک کودک

سرویس کردستان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرهای استان دچار عادی انگاری شده است و این می‌تواند باعث گره خوردن پیک چهارم و پنجم بیماری شود.

به گزارش کُرد پرس، فرزین رضاعی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا، اظهار کرد: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرهای استان دچار عادی انگاری شده است و این می‌تواند باعث گره خوردن پیک چهارم و پنجم بیماری شود.

وی افزود: تجمع چند هزار نفری به بهانه ثبت رکورد جهانی گینس و شلوغی که در پارک کودک ایجاد کرده بود به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تبعات چنین تجمعی در شرایط فعلی کرونای استان در چند روز آینده مشخص می شود، ادامه داد: شهر سنندج در وضعیت بسیار شکننده قرار دارد و نباید پدیده کرونا عادی انگاری شود.

رضاعی با اشاره به اینکه در استان و به خصوص شهر سنندج هنوز پیک چهارم را هنوز پشت سر نگذاشته‌ایم، از مردم و مسئولان خواهشمندیم که به هیچ وجه خطر کرونا را رفع شده تلقی نکنند.

رئیس پلیس راهور کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: تا پایان کرونا قطعا محدودیت کرونا وجود دارد و متاسفانه برخی از فرمانداری‌ها همکاری لازم را ندارند.

برزو مرادی یادآور شد: سعی کرده‌ایم با نا امن کردن فضای تردد شبانه با اعمال جریمه برای افرادی که کار ضروری ندارند در کاهش ترددها موثر واقع شویم.

وی گفت: از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد ماه تا ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه محدودیت تردد بین شهری در استان اعمال خواهد شد و اگر کسی ضرورت سفر دارد از فرمانداری ها مجوز دریافت کند.

کد خبر 10697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha