آغاز مراسم سالگرد بمباران شیمیایی در حلبچه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- لحظاتی پیش مراسم سی و یکمین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه با حضور مقامات و شخصیت های این شهر و نیز قربانیان این بمباران آغاز شد.

به گزارش کردپرس، امروز شنبه 25 اسفند/16 مارس، مراسم سی و یکمین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه در این شهر با حضور مقامات و شخصیت های حلبچه و اقلیم کردستان، آغاز شد.

در این مراسم شخصیت های حزبی و دولتی اقلیم حضور داشته و ضمن گرامیداشت یاد قربانیان این بمباران خواستار رسیدگی بیشتر به حلبچه و حل مشکلات مصدومان شیمیایی شدند.

خانم نوخشه ناصح فرماندار حلبچه در این خصوص در گفتگو با ان. آر. تی، اعلام کرد که مقامات حلبچه از طرق قانونی برای یافتن 180 کودک گمشده حلبچه که در زمان بمباران شیمیایی گم شده اند و نیز درمان مصدومان شیمیایی این شهر، تلاش می کند.

همچنین گفت که در سی و یکمین مراسم سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه، مقامات مناطق دیگر اقلیم از جمله سید صادق، شاره زور و پنجوین حضور دارند.

محمد حاجی محمود دبیر کل حزب سوسیال دمکرات کردستان نیز، در حاشیه این مراسم به کردستان 24 گفت که گرامیداشت یاد بمباران شیمیایی حلبچه و قربانیان آن وظیفه ای اخلاقی و ملی است و باید دولت اقلیم اهتمام جدی برای رسیدگی به حلبچه و حل مشکلات آن داشته باشد.

کد خبر 107271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha