اسرائیل و ترکیه شبیه یکدیگر هستند

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به زندانیان سیاسی در زندان های ترکیه گفت: ترکیه و اسرائیل در زمینه زندانیان سیاسی شبیه یکدیگر هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به اعتصاب غذاهای صورت گرفته در زندان های ترکیه در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان گفت: وضعیت صدها تن از اعتصاب کنندگان غذا در زندان های ترکیه بسیار بحرانی است. ما نمی خواهیم هیچ کس در این روند جان خود را از دست بدهد. در طول کمپین های انتخاباتی هشت تن از فعالان سیاسی و مدنی کرد را از دست داده ایم. لیلا گوون برای این که جلوی این مرگ ها را بگیرد 157 روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد. به وزارت دادگستری ترکیه یک بار دیگر پیامی دارم: بیایید و به این مطالبه مردم جواب بدهید. به این حصر مطلق پایان دهید. نادیده گرفتن این مسئله به معنی تداوم بی قانونی ها در ترکیه است.

وی در ادامه اظهارات خود با تأکید بر این که ترکیه و اسرائیل در زمینه زندانیان سیاسی شبیه به یکدیگر هستند گفت: در زندان های اسرائیل 400 زندانی سیاسی فلسطینی حضور دارند. در جهان تنها دو دولت هستند که تا این اندازه به یکدیگر شباهت دارند؛ ترکیه و اسرائیل. اگر می خواهید به شیوه حکومتی آنان پی ببرید به زندان های آنان نگاه کنید. ظلمی که در زندان های ترکیه وجود دارد دقیقاً در زندان های اسرائیل هم اعمال می شود. مقاومت مردم فلسطین ادامه دارد. در زندان های اسرائیل به عنوان بخشی از این مقاومت زندانیان دست به اعتصاب غذا زده اند.

تملی در پایان سخنان خود با اشاره به نتایج تأیید نشده انتخابات در استانبول نیز خاطرنشان کرد: با این که نتایج استانبول هنوز اعلام نشده است ولی نتایج واضح و آشکار است. ما در همه جا با بی عدالتی مبارزه می کنیم. چون در این مناطق نیز ما رأی هایی داریم. در این نتایج استراتژی و اراده ما نیز وجود دارد. ما از این آراء و اراده خود باید محافظت کنیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 108696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha