احتمال افزایش سرمایه‌گذاری لوک اویل روسیه در عراق به 45 میلیارد دلار

سرویس عراق و اقلیم کردستان - معاون نخست وزیر روسیه از احتمال افزایش بیش از پنج برابری سرمایه گذاری دومین شرکت بزرگ نفت و گاز این کشور در عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه خبری آر تی عربی روسیه، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر این کشور اعلام کرد که به احتمال زیاد سرمایه گذاری شرکت "لوک اویل" به عنوان دومین شرکت بزرگ نفت و گاز روسیه در پروژه های نفتی عراق تا سال 2035 میلادی به 45 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

معاون نخست وزیر روسیه در این باره اظهار داشت: لوک اویل نزدیک به هشت میلیارد دلار در عراق سرمایه گذاری کرده و به احتمال زیاد این عدد تا سال 2035 به 45 میلیارد دلار افزایش می یابد.

این در حالی است که شرکت لوک اویل روسیه سال گذشته میلادی با دولت عراق توافقنامه ای برای بهره برداری از فاز دوم میدان نفتی "غرب القرنه" در غرب شهر بصره در جنوب این کشور به عنوان یکی از بزرگ ترین میادین نفتی جهان تا سال 2025 را به امضا رساند جایی که دو طرف سقف تولید نفت در این میدان را 800 هزار بشکه در روز تعیین کردند و در ماه فوریه گذشته نیز این شرکت از آغاز حفر چاه های جدید در میدان مذکور خبر داد.

یادآور می شود که ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در بغداد دو ماه پیش ضمن اعلام این که مجموع سرمایه گذاری های کنونی شرکت های کشورش در بخش نفت و گاز عراق بیشتر از 10 میلیارد دلار است و این شرکت ها قصد ندارند در این حجم از سرمایه گذاری متوقف شوند، تاکید کرده بود که شرکت لوک اویل در عراق به اجرای پروژه "بلوک 10" ادامه می دهد و پروژه فاز دوم غرب القرنه را نیز اجرا می کند که استخراج نفت از آن در ماه مارس 2014 میلادی آغاز شده است.

کد خبر 109365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha