«ایل‌بانگ» فرصتی برای یکرنگی و تعامل فرهنگی در بین اقوام

سرویس ایلام - جشنواره فرهنگی هنری ایلبانگ پس از 2 روز اجرای برنامه های گوناگون در زمینه های موسیقی، نمایش و شعرخوانی که به میزبانی شهرستان بدره برگزار شد، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، از آنجایی که یکی از برگزارکنندگان اصلی این جشنواره، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بود، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در گفتگو با خبرگزاری کردپرس، به برخی دستاوردهای آن اشاره و این جشنواره را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه ارشاد اسلامی استان ایلام اهداف گوناگونی را در برگزاری چنین جشنواره هایی دنبال می کند گفت: صیانت، حفاظت و معرفی مواریث فرهنگی و هنری ماندگار و کهن اقوام و عشایر ایران، ایجاد همدلی و وحدت و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی برای توسعه و ارتقای سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بهره‌گیری از ابزار و راهکاری فرهنگی و هنری اقوام و عشایر برای تعالی هر چه بیشتر فرهنگ مردمان این خطه از بهشت ایران‌زمین، از اهداف اصلی این جشنواره بوده است.

خودآموز در ادامه تصریح کرد: ایجاد تعامل فرهنگی در بین اقوام مختلف ایرانی در راستای تحکیم وحدت و هم‌زیستی اقوام، ایجاد شور و نشاط و امید به زندگی و اشاعه بیش از پیش فرهنگ ایرانی و اسلامی در بطن جوامع بومی و عشایری و معرفی و کشف استعدادهای جوان و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی در زمینه‌های مختلف بومی محلی عشایر و اقوام ایرانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

حضور۱۰ جغرافیای فرهنگی و قومی در جشنواره ایل‌بانگ

وی تنوع قومی و فرهنگی شرکت کنندگان در این جشنواره را از امتیازات آن برشمرد و گفت: در این جشنواره هنرمندان و گروه‌هایی از چهار گوشه ایران و در مجموعه ۱۰ جغرافیای فرهنگی و قومی در جشنواره ایل‌بانگ حضور داشتند که اتفاق کم نظیری بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به چگونگی میزبانی شهرستان بدره برای این جشنواره اشاره کرد و گفت: با عنایت به سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام مبنی بر جانمایی برنامه‌های شاخص فرهنگی هنری در مناطق مختلف استان متناسب با مزیت نسبی هر منطقه، اینبار شهرستان بدره بخاطر جاذبه های کم نظیر گردشگری آن و آشنایی مردمان استانهای دیگر با این خطه از استان ایلام برای میزبانی این جشنواره انتخاب شد.

خودآموز افزود: همان‌گونه که پیشتر جشنواره شعر کردی منال در ایوان، تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران، سورناوا در دره شهر و آواها و نواها در ملکشاهی برگزار شد، این‌بار شهرستان بدره به عنوان یکی از شهرستان‌های مستعد و دارای ظرفیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عشایری، طبیعی و باستانی برای میزبانی آبرومندانه این رویداد ملی انتخاب شد و مکان برگزاری برنامه در بخش هندمینی به خاطر فضای مناسب و دسترسی میهمانان به امکانات اسکان، پذیرایی و... در نظر گرفته شد.

کد خبر 109404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha