تاکید ماکرون بر پشتیبانی نظامی فرانسه از عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری فرانسه بر پشتیبانی کشورش از عراق برای تقویت توانایی آن در زمینه مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای نظامی تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در شهر پاریس اظهار داشت: دارای یک مبارزه مشترک علیه تروریسم و وحشیگری هستیم.

ماکرون ضمن تاکید بر این که نبرد علیه تروریسم هنوز به پایان نرسیده و باید تکمیل شود، در این باره افزود: فرانسه از عراق برای تقویت توانایی در مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای خود حمایت می کند و از این کشور نیز در زمینه های سیاسی و مالی پشتیبانی خواهد کرد.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین تاکید کرد که کشورش تمایل دارد عراق نیز به همراه آن ریاست مشترک کنفرانس بین المللی مربوط به پشتیبانی از قربانیان خشونت مذهبی و نژادی در خاور میانه در پاییز سال جاری را بر عهده بگیرند.

این در حالی است که عبدالمهدی نیز در این کنفرانس خبری از فرانسه به دلیل پشتیبانی همیشگی خود از عراق و پذیرش شمار زیادی از شهروندان این کشور قدردانی کرده و خاطر نشان ساخت که با همکاری یکدیگر با داعش جنگیده و آن را روی زمین نابود کردند با این حال این گروه تروریستی همچنان برای بازگشت تلاش می کند.

نخست وزیر عراق با اشاره به این که پیام ویدئویی اخیر ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده داعش بیانگر ادامه خطر این گروه تروریستی در کشورش می باشد و همین مسئله نیز همکاری مداوم میان همه کشورهای جهان را ایجاب می کند، افزود: اتحاد میان کشورهای جهان به تحقق پیروزی بر داعش کمک کرد با این حال اگر از اتحاد خود دست بکشیم، به این گروه تروریستی زمینه قتل و جنایت بیشتری را می دهیم؛ هر گونه انحراف در مبارزه با داعش، شکاف بزرگی در جامعه به وجود می آورد و این گروه تروریستی نیز همچنان خواهان بر هم زدن امنیت منطقه و اردوگاه بزرگ ما است، با این حال با اتحاد و نیروهای خود موفق به شکست آن خواهیم شد.

کد خبر 109743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha