پ.ک.ک در شنگال بخشدارهای وابسته به خود منصوب کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - فرماندار پیشین شنگال، حزب کارگران کردستان را به اتخاذ تدابیر خودسرانه، جلوگیری از بازگشت آوارگان و انتصاب بخشدارهای وابسته به خود در این شهرستان ایزدی نشین متهم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، محما خلیل، فرماندار پیشین شهرستان شنگال در شمال استان مرزی نینوا در شمال عراق امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این شهرستان ایزدی نشین به دلیل آن چه اقدامات خودسرانه و غیر انسانی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) خواند، وضعیت مناسبی ندارد و همین اقدامات نیز مانع از بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود می شود.

خلیل ضمن اعلام این که حزب کارگران کردستان برای بخش های شنگال، بخشدارهای وابسته به خود منصوب کرده، از دولت فدرال عراق درخواست کرد که به تامین امنیت در این شهرستان و همچنین آوارگان ایزدی که به گفته وی در معرض بدترین حمله تاریخ به عنوان لکه ننگی بر پیشانی بشریت قرار گرفتند، اهتمام بورزد.

فرماندار پیشین شنگال ضمن تاکید بر این که آوارگان ایزدی در اقلیم کردستان اقامت دارند و با وجود آن که مقامات اقلیم در حق آنها کوتاهی نکردند، با این حال نیازمند پشتیبانی بیشتر از طریق بهبود وضعیت معیشتی خود هستند، خواستار پرداخت غرامت به کردهای ایزدی شد که از سوی گروه تروریستی داعش در معرض نسل کشی قرار گرفتند و به گفته وی، هم اکنون نیز با خشونت نیروهای حزب کارگران کردستان دست و پنجه نرم می کنند.

خلیل در پایان نیز بر پشتیبانی خود از هر گونه تلاش دولت فدرال عراق و سازمان های بشردوستانه برای بهبود وضعیت کردهای ایزدی و بازگرداندن حقوق غصب شده آنها تاکید کرد.

یادآور می شود که شهرستان شنگال در ماه ژوئن سال 2014 میلادی مورد حمله تروریست های داعش قرار گرفت با این حال در ماه نوامبر سال 2015 از دست آنها آزاد شد و به کنترل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و شبه نظامیان وابسته به حزب کارگران کردستان درآمد تا این که در ماه اکتبر سال 2017 نیروهای دولت فدرال عراق وارد این شهرستان ایزدی نشین شدند جایی که هم اکنون شاهد حضور نیروهای ارتش و حشد الشعبی به همراه شبه نظامیان پ.ک.ک می باشد.

کد خبر 109896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha