کشف منبع گاز 135 میلیارد متر مکعبی در میدان گازی ساکاریا

سرویس ترکیه - اردوغان از کشف یک منبع جدید گاز به وسعت 135 میلیارد متر مکعب در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با شرکت در مراسم بهره برداری از بندر و چاه گاز طبیعی فیلیوس از کشف منبع جدید گاز طبیعی در میدان گازی ساکاریا خبر داد.

بنابر خبر دیوار، اردوغان پس از شرکت در مراسم افتتاحیه هایی که در زونگولداغ داشت در مراسم افتتاحیه بندر و آغاز بهره برداری از منبع گاز طبیعی فیلیوس گفت: «ما در فیلیوس هستیم تا شاهد یک لحظه تاریخی باشیم. تاریخ این بندر به 150 سال پیش به زمان سلطان عبدالحمید باز می گردد. این بندر سر انجام در زمان ما زنده شد. این بندر می تواند به طور همزمان 13 کشتی بزرگ را در خود جای دهد و بزرگترین بندر ترکیه است.»

او سپس مژده ای را که چند شب پیش در برنامه زنده قولش را داده بود داد و گفت: «کشتی حفاری فاتح یک منبع جدید گاز طبیعی به اندازه 135 میلیارد متر مکعب در چاه آماسرا-1 در میدان گازی ساکاریا کشف کرده است. بنابراین کل کشف گاز ما در دریای سیاه به 540 میلیارد متر مکعب رسیده است. این مژده من به ملت ماست.»

رئیس جمهور ترکیه سپس ابراز امیدواری کرد که این منبع جدید گاز در سال 2023 به بهره برداری برسد.

گفتنی است این خبر به عنوان مژده ای که اردوغان از مدتی قبل قولش را به مردم داده بود به طور گسترده ای در رسانه های طرفدار حکومت منتشر شد.

رویترز هم با انتشار این خبر نوشت: «اردوغان فکر می کند مثل گذشته با انتشار چنین خبری می تواند ارزش لیر را افزایش دهد اما دیگر با این مژده ها نمی تواند پول ملی ترکیه را نجات دهد.»

کد خبر 11025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha