واکنش عضو ارشد حزب دمکرات به اخبار منتشره درباره ائتلاف این حزب با جریان صدر

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) به اخبار منتشره درباره نزدیک شدن این حزب به جریان صدر و برگزاری نشست های متعدد بین طرفین واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "ریبین سلام" در این باره گفت: نزدیکی بین طرفین به معنی دوری از سایر جریانات به ویژه احزابی که برای رسیدن به پست نخست وزیری تلاش می کنند، نیست.

سلام افزود: حزب دمکرات کردستان با همه احزاب سیاسی عراق به یک دید می نگرد و در زمینه ورود به ائتلاف ها قبل از فرا رسیدن زمان انتخابات ریسک نکرده است. بلکه پس از برگزاری انتخابات، نتایج و پیامدهای آن براساس قانون جدید انتخابات را بررسی خواهد کرد.

عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: آنچه طرفین را به یکدیگر نزدیک می کند اول بودن آنها در سطح عراق است. بنابراین منطقی آن است که نتایج آرای آنها براساس قانون جدید فارغ از مثبت یا منفی بودن، مشابه همدیگر باشد. به همین دلیل مذاکره و مشاورات بیشتری بین آنها انجام می گیرد.

ریبین سلام خاطرنشان کرد: هدف حزب دمکرات ثبات سیاسی در عراق است. زیرا ثبات در اربیل را مشروط به ثبات در بغداد می داند و کردها از طریق دمکراسی به حقوق مشروعشان دست خواهند یافت. زیرا شمار بسیار زیادی از عرب ها در قیام آنها [علیه رژیم سابق عراق] شرکت کرده اند.

"هوشیار عبدالله" عضو فراکسیون جریان تغییر در مجلس عراق اخیرا اعلام کرده بود اعضای حزب دمکرات کردستان تاکنون 14 نشست با جریان صدر برگزار کرده اند و حزب دمکرات با جریان صدر به عنوان تنها مرجع سیاسی تصمیم گیرنده برای احزاب شیعه، تعامل می کند تا در مقابل، جریان صدر نیز، حزب دمکرات را به عنوان تنها جریان و مرجعیت سیاسی کردها به رسمیت بشناسد.

کد خبر 11038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha