رئیس صداوسیما مدیرشبکه 5 را برکنار کرد/ قوه قضاییه: با عامل هتاکی برخورد می کنیم

سرویس ایران- به دنبال توهین یک مداح به مقدسات اهل سنت در آنتن زنده شبکه 5 صداوسیما، مدیر شبکه 5 بدستور مستقیم رئیس صداوسیما برکنار شد.

به گزارش کردپرس، به دنبال هتاکی یک مداح به مقدسات اهل سنت و توهین به خلفای راشدین و همسر پیامبر اکرم (ص) در برنامه پخش زنده شبکه 5 سیما، علی‌عسکری رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، جواد رمضان نژاد مدیر شبکه 5 سیما را از کار برکنار کرد.

پیشتر رسانه ها از توبیخ رئیس شبکه 5 سیما خبر داده بودند اما ظهر امروز علی عسگری در دستوری با تأکید بر اینکه حفظ حرمت امت اسلامی همواره سیاست گذاری اصلی رسانه ملی بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بوده است، تصریح کرد: با توجه به قصور صورت گرفته و پخش ناگهانی این سخنان که موجب رنجش خاطر برادران، خواهران و علماء بزرگوار اهل سنت شده است باید در اسرع وقت مدیر شبکه و مدیر پخش برکنار شوند.

در همین زمینه غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در اظهاراتی اعلام کرد: به‌ موجب فتوای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، اهانت به مقدسات برادران اهل‌سنت حرام است و چنانچه این قبیل اعمال از ناحیه افراد سربزند، حتی اگر این مراسم از صدا و سیما پخش نمی‌شد، این عمل حرام و واجد وصف مجرمانه بود.

اسماعیلی ادامه داد: به‌لحاظ اینکه این موضوع از شبکه 5 سیما جمهوری اسلامی ایران به‌صورت زنده پخش شد، عمل انجام‌شده علاوه بر حرمت شرعی، مصداق تشویش اذهان عمومی و اذهان جامعه مسلمان اهل‌سنت ایران اسلامی و حتی دیگر کشورهای اسلامی بود که قابل تعقیب کیفری و مجازات برای شخص مرتکب است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: علاوه بر اقدامی که مدیریت صدا و سیما به‌عنوان یک تکلیف اداری و سازمانی در مقام برخورد با عوامل دست‌اندرکار برنامه داشت، بلافاصله از ناحیه دادستان تهران به‌عنوان مدعی العموم، علیه این مداح اعلام جرم و پرونده‌ای تشکیل شد.

وی تصریح کرد: مشارالیه به مرجع قضایی و دادسرای تهران فراخوانده شد و تحت تعقیب کیفری قرار گرفت.

شایان ذکر است که پس از توهین این مداح به مقدسات اهل سنت در آنتن زنده صداوسیما، علما و بزرگان اهل سنت و تشیع قویا این مسئله را محکوم نمودند و خواستار برخورد با عامل این هتاکی ها شدند.

کد خبر 111118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha