وقتی خانواده کُرد سوریه در کره جنوبی هم بی خانمان می شود

سرویس جهان- سلمان به همراه دختر و همسرش در میانه آتش جنگ در سوریه به کره جنوبی پناه برد آما آنجا هم شعله های آتش سوری مهیب جنگل در گانگ ون همه دارو ندارش را به خاکستر تبدیل کرد.

به گزارش کردپرس، سلمان و مامو و دخترشان حیان اعضای یک خانواده کرد سوریه هستند که به دنبال زبانه کشیدن شعله جنگ مجبور به ترک سوریه شدند اما برخلاف اکثر مردم این کشور به کشورهای غربی نرفتند بلکه می خواستند در کشوری آرام مانند کره جنوبی زندگی را از نو بسازند.

اما آن طور که نشریه جون گانگ شرح داده است قرار نبود این خانواده کرد سوریه در کره جنوبی هم که هزاران کیلومتر با آتش جنگ سوریه فاصله داشت روی آرامش ببینند زیرا آتش دیگری در خانه آنها افتاد و هست و نیست آنها را از بین برد.

زمانی که سلمان پدر خانواده که در یافتن کار در منطقه گانگ وون کره جنوبی خوش شانس بود اما در خانه نبود آتش سوزی مهیبی در نزدیکی خانه آنها که منطقه ای کوهستانی است اتفاق افتاد و همسر و دخترش فقط چند لحظه برای فرار از آتش فرصت داشتند. آنها نتوانستند هیچ چیز با خود ببرند و همه دار و ندارشان در آتش سوخت.

البته آنها تنها نبودند و 500 خانه دیگر هم در آتش سوزی سوخت و دو نفر هم جان باختند.

این خانواده کرد که پس از فرار از جنگ سوریه توانسته بودند خانه و زندگی برای خود فراهم کنند همه چیزشان را در آتش دیگری از دست دادند و آن طور که سلمان پدر خانواده گفته باید از نو شروع کنند.

اما این خانواده کرد زیاد امیدی به ساختن زندگی دوباره در کره جنوبی ندارند زیرا آن طور که پدر و مادر خانواده می گویند در کره جنوبی زیاد روی خوش به آنها نشان داده نمی شود و دولت هم رغبتی برای پذیرش آنها به عنوان شهروند کره جنوبی ندارد.

مادر خانواده می گوید دولت کره جنوبی به صورت موقت با اسکان این خانواده کرد در این کشور موافقت کرده است و در صورتی که سئول وضعیت در سوریه را عادی بداند ممکن است این خانواده کرد را از کشور اخراج کند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 111161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha