95 هزار دُز واکسن به گروه های در معرض خطر در کردستان تزریق شد

سرویس کردستان - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از آغاز طرح واکسیناسیون علیه کرونا تا کنون 95 هزار دُز واکسن به گروه های در معرض خطر در این استان تزریق شده است.

به گزارش کُرد پرس، ابراهیم قادری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان ۸۹ درصد بوده و تاکنون ۵۲ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال نیز در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

وی افزود: ۱۱ مرحله واکسن شامل بیش از ۹۵ هزار دُز به استان اختصاص یافته است که تزریق آن برای گروه‌های در معرض خطر انجام گرفته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نفر از سالمندان دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند، ادامه داد: ۱۲۲ هزار سالمند بالای ۶۵ سال در استان حضور دارند و تمامی گروه‌های هدف تا اواخر خرداد و اوایل تیرماه سال جاری واکسینه می‌شوند.

قاری با اشاره به اینکه مردم از مراجعه و تجمع در مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی پرهیز کرده و منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مجموعه سلامت استان کردستان باشند، بیان کرد: به منظور پیشگیری و مدیریت پیک بعدی کرونا و گسترس بیماریابی روزانه بیش از ۸۱۷ تست در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش آمار بستری و جانباختگان ناشی از کرونا نشان‌دهنده خاموشی بیماری نیست، از شهروندان درخواست کرد با مجموعه کادر بهداشت و درمان همکاری کرده و با رعایت پروتکل‌ها و پوشش همگانی واکسیناسیون به قطع زنجیره این بیماری قطع کمک کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سامانه واکسیناسیون کرونا به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت نام گروه های هدف فعال است.

کد خبر 11131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha