موج جدید برف و سرما، کردستان را در بر می گیرد

سرویس کردستان- رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان از موج جدید برف و سرما در استان خبر داد.

بهرام چاره خواه در گفت و گو با خبرنگار کُردپرس، بر اساس بررسی آخرین خروجی مدلها و نقشه های پیش یابی، از امروز پنجشنبه تا ظهر روز دوشنبه شاهد ابری و مه آلود بودن هوا، وزش باد، بارش باران و برف (با احتمال رخداد رعد و برق) و در ارتفاعات کولاک برف هستیم.

او ادامه داد: طی امروز و فردا میزان بارش ها در شهرستان های شمالی و غربی استان (شهرستانهای سقز، زرینه، بیجار، هزارکانیان، دیواندره، مریوان، سرو آباد و بانه) قابل ملاحظه بوده و پیش بینی می شود که بارش ها در این مناطق بصورت برف و باران (عمدتا برف) باشد.

به گفته چاره خواه همچنین، طی امروز و فردا بعلت شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به استان تا حدودی از کیفیت هوا کاسته خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی کردستان ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه عمده ی بارشها در نیمه جنوبی و شرقی استان (شهرستانهای سنندج، کامیاران، قروه، مریوان و بیجار) روی خواهد داد و منجر به ایجاد آبگرفتگی معابر می شود. همچنین در طی مدت فعالیت سیستم، کولاک برف در ارتفاعات و گردنه های استان موجب اختلال در تردد خواهد شد.

او با یادآوری این نکته که از امروز از دمای هوا در طول ساعات روز کاسته می شود، تاکید کرد: نفوذ موج سرما طی فردا به استان موجب تشدید کاهش دما و وقوع یخبندان صبحگاهی در صبح روز شنبه می شود.

کد خبر 1115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha