حذف نوشته های کردی توسط شهرداری AKP از شهر بیتلیس ادامه دارد

سرویس ترکیه - در پی پایین کشیدن تابلوی کردی سر در شهرداری بیتلیس از سوی شهردار وابسته به حزب عدالت و توسعه (AKP)، بخش کردی تابلوی ورودی شهر بیتلیس نیز که به سه زبان ترکی، انگلیسی و کردی نصب شده بود به دستور شهرداری حذف شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، در پی پایین کشیدن تابلوی کردی سر در شهرداری بیتلیس از سوی شهردار وابسته به حزب عدالت و توسعه (AKP) این شهر، بر اساس اطلاعات به دست آمده تابلوی ورودی شهر بیتلیس نیز که به سه زبان ترکی، انگلیسی و کردی "به شهر بیتلیس خوش آمدید" نصب شده بود بخش کردی آن به دستور شهرداری حذف شده است.

این تابلو که در سال 2014 میلادی از سوی شهردار حزب مناطق دموکراتیک ترکیه (BDP) نصب شده بود بعد از تصدی شهرداری این شهر کردنشین توسط نصرالله تانغلای، شهردار AKP از جای خود کنده شده است.

شهرداران وابسته به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در شورای شهرداری استان بیتلیس با اعتراض به این اقدام عنوان کرده اند: AKP که برای انتخابات 23 ژوئن 2019 میلادی استانبول دست به تبلیغات به زبان کردی زده است در بیتلیس اقدام به حذف تابلوهای کردی می کند. کردها باید به خوبی این موضوع را مشاهده کرده و جواب محکمی را در 23 ژوئن به حاکمیت سیاسی بدهند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 111658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha