بهره برداری ترکیه از اختلافات حزب دموکرات کردستان عراق و پ.ک.ک

سرویس جهان- برکای ماندیراچی معتقد است نیروهای امنیتی ترکیه از اختللافات میان حزب دموکرات کردستان عراق و پ.ک.ک برای ضربه زدن هر چه بیشتر به این نیروی معارض ترکیه سوء استفاده می کنند.

به گزارش کردپرس، اقدامات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان به بهانه مقابله با نیروهای پ.ک.ک بعد تازه ای به خود گرفته است. این درگیریها به یک اقدام نظامی علیه نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان نیز منجر شد که جان باختن 5 تن از این نیروها را به همراه داشت. ترکیه همچنین در یک اقدام کم سابقه اردوگاه آوارگان کرد ترکیه در عراق، در مخمور را نیز هدف قرار داد که اعتراض لیندا توماس گرین فیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل را به همراه داشت.

برکای ماندیراچی، تحلیلگر گروه بین المللی بحران با اشاره به رد و بدل شدن اتهامات میان حزب دموکرات کردستان عراق به عنوان حزب اصلی حاکم بر این منطقه و پ.ک.ک، هشدار داد ترکیه از این اختلافات و اتهامات برای ضربه زدن بیشتر به پ.ک.ک استفاده کرده است.

او به وبسایت المانیتور گفت: نیروهای امنیتی ترکیه از تنش های اخیر میان حزب دموکرات کردستان عراق و پ.ک.ک برای اختلاف افکنی بیشتر میان آنها و در نتیجه تضعیف هرچه بیشتر پ.ک.ک سوء استفاده می کنند.

این پژوهشگر مسائل خاورمیانه نسبت به توسعه عملیات نظامی بیشتر ترکیه به مناطقی مانند شنگل و مخمور هشدار داد. با این حال تاکید کرد ترکیه بیشتر به دنبال ناکارآمد کردن کادرهای برجسته پ.ک.ک در اقلیم کردستان است.

کد خبر 11172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha