خودداری سوئد از اعطای شهروندی به نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش رادیو سوئد، این کشور از اعطای تابعیت و شهروندی به اعضای حزب کردی اتحاد دموکراتیک، نیروهای کرد سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه خودداری می کند.

به گزارش کردپرس، رادیو سوئد در گزارشی به بررسی موضع این کشور در قبال سازمان ها و نهادهای سیاسی و نظامی کرد سوریه پرداخته است.

رادیو سوئد موضع دولت این کشور در مورد نهادهای سیاسی و نظامی کردی حاکم بر شمال سوریه را متناقض خواند زیرا دولت این کشور نهادهایی را که با داعش مبارزه کرده اند متحد خود می داند اما همزمان از اعطای تابعیت و شهروندی دائم به این سازمان ها از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD، یگان های مدافع خلق یا YPG و نیروهای دموکراتیک سوریه یا SDF خودداری می کند.

یکی از مقامات ارشد دولت سوئد درباره علت خودداری سوئد از اعطای شهروندی دائم به اعضای سازمان های سیاسی و نظامی کردی در سوریه به رادیو سوئد گفت: این سازمانها مرتکب برخی جرائم مانند سوء استفاده از قدرت شده اند و با حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک ارتباط دارند.

دولت سوئد گفته است نیروهای کرد سوریه در کنار ائتلاف مبارزه با داعش نقش مهمی در مقابله با این گروه در سوریه داشته اند.

برخی دادگاه های سوئد درخواست برخی اعضای نیروهای کرد سوریه را به دلیل آنچه نقض سیستماتیک حقوق بشر از جمله سربازگیری اجباری و شکنجه از سوی نهادهای کردی در سوریه خوانده اند، رد کرده اند.

کد خبر 11197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha