استقبال برهم صالح از اعلام آمادگی پاپ فرانسیس برای سفر به عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری عراق ضمن استقبال از اعلام آمادگی رهبر مسیحیان کاتولیک جهان برای سفر به این کشور در سال آینده میلادی، تاکید کرد که وی از تلاش برای تحکیم امنیت، صلح و ثبات اقوام و طوایف مختلف عراق پشتیبانی می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور امروز (پنج شنبه) در کاخ السلام شهر بغداد پذیرای کاردینال لوئیس رافائل ساکو، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک کلدانی عراق و جهان بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صالح در دیدار با کاردینال ساکو ضمن استقبال از اعلام آمادگی پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان برای سفر به عراق در سال آینده میلادی، دیدار خود با پاپ در واتیکان در اواخر سال گذشته میلادی و پشتیبانی وی از تلاش عراق برای برقراری امنیت پیروان مذاهب مختلف و تحکیم صلح و ثبات میان همه اقوام و طوایف مختلف این کشور را یادآور شد.

رئیس جمهوری عراق ضمن تاکید بر این که سفر پاپ فرانسیس به کشورش برای همه شهروندان آن به ویژه مسیحیان دارای اهمیت تاریخی است، خاطر نشان ساخت که مسیحیان نقش مهمی در ساخت عراق دارند چرا که آنها شهروندان اصیل این کشور به شمار می آیند و در پیشرفت و تمدن آن سهیم بودند.

اسقف اعظم بزرگ ترین کلیسای مسیحیان عراق نیز به نوبه خود از نقش رئیس جمهوری در پشتیبانی از مسیحیان و تلاش مداوم وی برای تقویت پیوندهای همبستگی ملی میان همه شهروندان این کشور قدردانی کرد.

برهم صالح و کاردینال ساکو در این دیدار علاوه بر گفت و گو درباره آماده سازی های لازم برای استقبال از رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، اوضاع دشت نینوا در شمال غرب عراق به عنوان محل اصلی سکونت مسیحیان این کشور را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده و بر اهمیت برقراری ثبات در آن و بهبود وضعیت خدمت رسانی به شهروندان تاکید کردند.

یادآور می شود که رئیس جمهوری عراق در دیدار با پاپ فرانسیس در اواخر سال گذشته میلادی به صورت رسمی از وی برای زیارت منطقه تاریخی اور در نزدیکی شهر ناصریه، مرکز استان ذی قار در جنوب این کشور که گمان می رود زادگاه حضرت ابراهیم (ع) و مهد ادیان آسمانی باشد، دعوت کرده بود و رهبر مسیحیان کاتولیک جهان نیز که در آن دیدار وعده داده بود که در زمان مناسب به این دعوت پاسخ مثبت دهد، دوشنبه گذشته برای سفر به عراق در سال آینده میلادی اعلام آمادگی کرد.

این در حالی است که پاپ فرانسیس در صورت سفر به عراق در سال آینده میلادی، به نخستین پاپ واتیکان تبدیل می شود که از این کشور بازدید می کند جایی که پیش از این در سال 2000 میلادی پاپ ژان پل دوم، رهبر وقت مسیحیان کاتولیک جهان قصد داشت به عراق سفر کرده و از منطقه تاریخی اور بازدید کند با این حال مذاکرات در این زمینه با دولت تحت رهبری حزب منحله بعث به نتیجه نرسید و این سفر لغو شد.

کد خبر 112108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha