نباید پ.ک.ک،  موجب بروز مشکل برای اقلیم کردستان شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- امیر جماعت اسلامی کردستان در دیدار با رئیس مشترک کنگره ملی کردستان، اعلام کرد که نباید پ.ک.ک، موجب بروز مشکل برای اقلیم کردستان شود.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، در دیداری که میان علی باپیر امیر حزب جماعت اسلامی کردستان و احمد کاراموش رئیس مشترک کنگره ملی کردستان (ک.ن.ک)، برگزار شده، دو طرف به گفتگو درباره مسائل مربوط به کردها در منطقه از جمله تنش های داخلی میان احزاب کردستانی و احتمال بروز جنگ میان این احزاب و تلاش ها برای جلوگیری از آن، پرداختند.

علی باپیر ضمن اشاره به ضرورت برگزاری نشست و کنفرانس در این مورد، گفت که جماعت اسلامی جنگ کرد علیه کرد و تنش میان احزاب کردستانی را فاجعه و آسیبی بزرگ می داند و تاکید کرد لازم است همه مشکلات از طرق صلح آمیز و بر سر میز مذاکره حل شود، زیرا جنگ و خونریزی در هر حال اقدامی اشتباه است.

همچنین همکاری میان کردها را ضروری دانست و گفت که نباید هیچ یک از آنان مانع راه مبارزاتی دیگر کردها برای رسیدن به حقوق مشروع شود.

علی باپیر درباره تنش ها و اختلافات اخیر میان پ.ک.ک و حزب دمکرات کردستان (پارتی) گفت که لازم است پ.ک.ک، ساختار سیاسی اقلیم را به رسمیت شناخته و موجب بروز مشکل و معضل برای اقلیم نشود و احزاب کردستانی نیز باید برای جلوگیری از تنش و جنگ، با یکدیگر همکاری کرده و دست صلح و سازش به سوی یکدیگر دراز کنند.

وی خاطر نشان ساخت که برخی طرف ها منافع عالی کردها را در نظر نگرفته و منافع حزبی را معیار اهداف خود قرار داده و با این سیاست، آرزوهای کردها را در گور نهاده و دشمنان آنان را خوشنود می کنند.

کد خبر 1144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha