برف،  راه ارتباطی ۱۶۰ روستای کردستان را مسدود کرد

سرویس کردستان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش سنگین برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این استان راه ارتباطی ۱۶۰ روستا را مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، محمدراشد مدرس‌گرجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه این تعداد روستا در سه شهرستان‌ بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید امروز بسته و موجب قطعی ارتباط آنها شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین راه‌های روستایی مسدود شده در شهرستان سقز با ۱۲۰ آبادی و بعد در دیواندره و بانه هر کدام حدود ۲۰ روستا است.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: شامگاه گذشته و بامداد امروز به علت بارش سنگین برف در محور سقز - دیواندره عمده تمرکز راهداران استان به در این نقطه متمرکز بود.

مدرس گرجی یادآور شد: صبح امروز نیروهای کمکی از سنندج، دیواندره و بانه به این محل برای برف‌روبی مسیر اعزام شدند.
وی تاکید کرد: راهداران در شبانه روز گذشته علیرغم شدت بارش برف و کولاک مانع از انسداد مسیر سقز - دیواندره و بالعکس شدند.

مدرس گرجی گفت: امروز با حضور نیروهای کمکی، بخشی از راهداران سقز به راه‌های روستایی اعزام شده و هم اکنون با همکاری پیمانکاران بخش خصوصی این اداره کل در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی هستند.
وی اظهار داشت: به علت تداوم بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محورهای ارتباطی این استان شامل دیواندره - سقز، سقز - بانه، سقز - مریوان، سقز - بوکان، سروآباد - هورامان - پاوه فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
مدرس گرجی اضافه کرد: همچنین در محورهای منتهی به شهرستان‌های بیجار و مریوان، سنندج - دیواندره، سنندج - همدان و سنندج به کامیاران نیز بارش برف پراکنده گزارش شده و رانندگان باید در این مسیرها با احتیاط رانندگی کنند.

کد خبر 1170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha