انتقاد 23 نماینده پارلمان کردستان از عملکرد ریاست پارلمان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- 23 تن از نمایندگان پارلمان کردستان، طی اطلاعیه ای ریاست پارلمان کردستان را متهم کردند که جایگاه آن، در راستای منافع و خواست قوه مجریه و یک جریان سیاسی خاص به کار گرفته می شود.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری و تحلیلی شارپرس، 23 نماینده پارلمان کردستان از احزاب جنبش تغییر، اتحاد و جماعت اسلامی و نسل نو، پس از نشست اخیر که روز چهارشنبه 5آذر /25 نوامبر، برگزار شد، اطلاعیه ای را منتشر کرده و از عملکرد هیئت رئیسه و به ویژه ریواز فایق رئیس پارلمان (از حزب اتحادیه میهنی) انتقاد کردند.

در این اطلاعیه آمده که ریواز فایق در چندین مورد بندهای اساسنامه داخلی پارلمان را نقض کرده و در تناقض با خواسته ها و مطالبات مردم و کسب رضایت قوه مجریه عمل کرده است.

همچنین اعلام کرده که این نمایندگان پارلمان را عالی ترین مرجع قانون گذاری و نظارت در اقلیم و مرجع سیاسی و قانونی مردم می دانند و اجازه نمی دهند که در راستای منافع و خواسته های قوه مجریه و یا یک جریان سیاسی خاص به کار گرفته شده و اراده نمایندگان واقعی مردم را بیش از این نقض کند.

در این اطلاعیه تاکید شده که امضا کنندگان آن تمام تلاش خود را به کار می گیرند که پارلمان را از شرایط کنونی رهایی بخشیده و از افزایش شکاف میان مردم و نهادهای رسمی جلوگیری کنند و نمایندگان بتوانند در شرایطی که دولت در انجام وظایف خود و پرداخت حقوق به قشر حقوق بگیر، شکست خورده، به عنوان نمایندگان واقعی مردم عمل کنند.

نمایندگان مذکور در این طلاعیه به مواردی از نقض اساسنامه و قوانین داخلی پارلمان توسط ریاست پارلمان از جمله عدم تعیین موضوع پرداخت نشدن حقوق به حقوق بگیران اقلیم به عنوان دستور کار نشست های پارلمان، با وجود درخواست های قانونی نمایندگان و همچنین جلوگیری از بررسی موضوع دستگیری فعالین و برخی از اهالی رسانه در اربیل و دهوک، اشاره شده است.

جلوگیری از اظهارنظر نمایندگان و خاموش کردن میکروفن نمایندگان منتقد در میانه سخن گفتن آنان طی نشست های پارلمان نیز از دیگر موارد نقض اساسنامه داخلی پارلمان توسط ریاست آن، عنوان شده است.

کد خبر 1198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha